Dagens Dagbok – Söndagen den 19 september 2010 – Kvällen.


Söndagskvällen tillbringades först tillsammans med boken ”Jag älskar dig inte” av Christina Stielli. Borzko satt också och läste i sin bok.

 

Sen framåt åttatiden så satte vi igång teven och så tittade vi på valvakan. Lite Ben & Jerrys Cookie Dough blev det till. Skönt att äta glass när man har ont i halsen! Behöver jag fler skäl till att söndagsfrossa så kan det ju vara tröst om fel parti vinner, eller firande om rätt parti vinner! ;-D

 

Får se hur länge jag orkar med att titta på Valvakan. Jag mår ju fortfarande dåligt, så jag vill nog gå och lägga mig rätt så tidigt, för att orka med jobbet i morgon. Det går ju som det går i valet, oavsett om jag tittar på teve eller inte. Jag får väl kolla i datorn i morgon bitti innan jag går till jobbet.

 



Kommentarer
Postat av: Intrige

Jag hittade dig på youtube.com, och jag undrar om du hade läst "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist? Var det bra?



Från Norska Intrige..:)

2010-09-19 @ 20:47:39
URL: http://intrige.blogg.no
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Intrige: Hej! Kul att du hittade hit! :-D Och alldeles självklart så har jag läst "Lilla Stjärna" av John Ajvide Lindqvist! Han är en av mina absoluta favoritförfattare. Boken fick högsta betyg av mig. Här är länk till min recension: http://bim.blogg.se/2010/may/lilla-stjarna-av-john-ajvide-lindqvist-20.html

2010-09-19 @ 20:53:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Hoppas du mår bättre idag!

2010-09-20 @ 11:14:51
Postat av: Linus

Vad tycker du om valet?

Alliansen vann och sitter kvar och sverigedemokraterna blev vågmåstare.

2010-09-20 @ 15:12:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Tack! Men tyvärr så gör jag inte det... Men inte sämre heller! Utan typ samma.

2010-09-20 @ 15:14:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jag röstade på Vänsterpartiet, så självklart så gillar jag då inte utgången av valet...

2010-09-20 @ 15:15:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Jag röstade på socialdemokraterna, så inte heller jag gillade valresultatet,nu blir det fyra år till med de borgliga,och sverige blir mer och mer privatiserat.

2010-09-20 @ 15:46:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jo, så blir det nog tyvärr...

2010-09-20 @ 16:01:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Knut

Förstår inte varför det blir så hemskt med 4 år till med höger-regering?



Högervindar blåser i hela Europa, marknadsekonomin kommer styra och jag tackar gudarna för att folk tog sitt förnuft till fånga och röstade blått även iår, Sverige riskerar att hamna långt bakom övriga europa marknadsekonomiskt om de röda hade vunnit.



(För övrigt är Anders Borg geniförklarad utanför Svergies gränser pga sitt arbete under finanskrisen, tackar även gudarna för att inte Mona satt vid spakarna då). Bör ni med göra!

2010-09-20 @ 16:44:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Knut: Visst är det väl skönt att vi får tycka precis vad vi vill i det här landet. Jag respekterar att Alliansen vann.

2010-09-20 @ 18:17:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Till Knut, för att alliansen har en cynisk och hjärtlös politik om ett elit sverige,där ingen människa får vara sjuk.

Utförsäkrings politik!

Visst får vi tycka vad vi vill i det här landet, det är det som kallas åsiktsfrihet och demokrati.

2010-09-20 @ 20:06:32
Postat av: Knut

Till Linus.



Det var inget tyckande jag kom med, det var fakta.



Och angående utförsäkringspolitiken har jag full förståelse och empati för de som verkligen är sjuka och inte kan jobba. Tanken med de nya reglerna är ju att det skall bli svårare att fuska, de som är riktigt sjuka och verkligen inte kan arbeta som hamnar i kläm gör det i den här övergången eftersom Försäkringskassan även dem behöver tid för att anpassa sitt tillvägagångssätt till de nya reglerna.



Sedan skall man inte tro på allt man läser heller, till exempel en kvinna som grät ut på aftonbladet om att hon mådde så dåligt eftersom hon verkligen var sjuk osv och verkligen inte kunde arbeta. Denna kvinna hade även en blogg där hon i detalj beskrev sitt liv med sin son/dotter, ett liv som inte helt gick i linje med att hon var arbetsoduglig om du förstår vad jag menar.



Det är skillnad på att vara sjuk och att vara lat. Jag som betalar skatt och jobbar för mina pengar vill inte att mina skattepengar skall gå till människor som fuskar, jag tackar Alliansen för de hårdare reglerna som eliminerar fuskare, och är övertygad om att de som verkligen inte kan arbeta får rätt i slutändan. Man får kämpa lite liksom, ungefär såsom jag kämpar med att jobba.



Varför skall andra ha det lättare? Bäst jag slutar nu innan jag blir förbannad ;) Hjärtlös och cynisk politik förresten? Inte för mig, och tydligen inte för 49,3 av de andra som röstade ;)



2010-09-20 @ 20:31:18
Postat av: Linus

Knut, jag tror inte människor fuskar med sjukförsäkringen.

Jag tänker inte heller tjafsa med dig och dina borgliga värderingar.

Nog om detta!!!!

2010-09-20 @ 20:43:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus & Knut: Tack för åsikter och synpunkter!

2010-09-20 @ 20:51:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Knut

Bim---> Varsågod, ursäkta wall of text ovan.



Linas---> Nog bäst så ja :) Ha en go vecka!

2010-09-20 @ 21:23:24
Postat av: Linus

Detsamma, Knutte!:-)

2010-09-20 @ 21:55:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Knut: Helt okej med mycket text för mig! Gillar åsikter och synpunkter! :-)

2010-09-21 @ 15:37:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: ;-D

2010-09-21 @ 15:37:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0