"Ursäkta att man vill bli lite älskad" av Johanna Thydell - 2010 - Bok


---------    

Recension av boken "Ursäkta att man vill bli lite älskad" av Johanna Thydell (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Ungdomsbok)

---------


""Välkomna ska ni vara till livet med Nora Jonasson! Här älskar man människor som inte älskar tillbaka. Här pluggar man till prov man ändå misslyckas på. Här blir man bjuden på fester men orsakar istället katastrofer på balkonger. Här är man vän med vänner som plötsligt tycker att man är ett riktigt svin. Här tror man att man är på ett visst sätt men så är man tydligen inte det."

Tänk att det kan vara så svårt, livet. Fast Nora har det egentligen inte så förfärligt. Inte skär hon sig i armarna eller stoppar fingrarna i halsen, men ändå känns det som om hon inte duger, inte är tillräckligt smart, snygg, smal, cool.
"

(Kopierat från alfabeta.se)

--------  

Ännu en ungdomsbok. Den tredje på tre dagar. ;-)

Jag har läst Johanna Thydells två tidigare böcker: "I taket lyser stjärnorna" och "Det fattas en tärning", och tyckte dom båda två var mycket bra. Speciellt hennes debutroman "I taket lyser stjärnorna". Filmatiseringen av den boken tyckte jag också var väldigt bra.

Johannas tredje bok "Ursäkta att man vill bli lite älskad" tyckte jag också mycket om. Kanske inte riktigt lika bra som "I taket lyser stjärnorna", men absolut lika bra som "Det fattas en tärning".

Jag kan helt rekommendera "Ursäkta att man vill bli lite älskad" till alla, både vuxna och barn. Och även Johannas tidigare böcker.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Alfabeta.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer
Postat av: Malin

Den här har jag varit nyfiken på. Åker in på "att läsa"-listan :)

2010-09-27 @ 21:10:43
URL: http://malinthewriter.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, det gör du rätt i tycker jag! Klart bra bok! :-D

2010-09-27 @ 21:13:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD

Åh, älskar i taket lyser stjärnorna! :)



Ps. har du lust att delta i min utlottning om en fylld goodiebag med spa prylar? helt gratis och delta gärna här: http://robinhoods.se/2011/april/vinn-en-goodiebag.html#comment :)

2011-04-26 @ 11:31:05
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> ROBIN HOOD: Ja, den var jättebra!

Okej. Kanske kollar in din blogg.

2011-04-26 @ 15:36:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0