Fredagen den 15 april 2011.


I dag blev det en lite lugnare och annorlunda dag på jobbet. Hela skolan hade "Öppet Hus" i går kväll, och var kompensationslediga i dag. Så vi serverade bara mat till fritidsbarnen och mellanstadieverksamhetsbarnen. Cirka etthundratrettio ätande hade vi bara i dag. Och så hade vi förstås våra vanliga skickningar som vi lagade och skickade mat till.

Arbetsdagen började med sovmorgon för mig, eftersom jag jobbar med mellanmålet den här veckan. Kom alltså till jobbet klockan sju, och började då direkt med morgonfika.

Sen vid halvåttatiden så satte sig jag och vår husmor, Mita, ner och hade utvecklingssamtal. Vi satt i nästan en och en halv timme och pratade. Och jag tyckte att det var ett mycket bra och givande samtal.

Efter det så åt vi lunch. Och sen gick jag in i diskrummet och tog hand om förmiddagsdisken.

Under lunchserveringen sen så var jag också i diskrummet och hade hand om diskplock och grovdisk.

Vi serverade kycklingnuggets med makaroner i dag.

Och slutligen så jobbade jag alltså med mellanmålsserveringen.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom, eftersom han hade haft sin veckans lediga dag i dag. Han hade putsat alla fönster i dag. Jag hade sagt att jag tyckte vi skulle ta hem en fönsterputsningsfirma den här gången, eftersom det är så pass billigt nu med RUT-avdraget. Men han ville göra det själv, och då fick han så klart det. (Men flyttar vi högt upp i ett höghus, då får han INTE göra det!) ;-D

Jag ringde till Mamma och Pappa och frågade om dom ville ha besök, men i dag mådde Mamma inte så bra, så det blev inte besök där.

Jimmy kom hit strax efteråt, direkt från jobbet. Han skulle åka och tvätta bilen, så jag gjorde honom sällskap till "Wash & Drive" i Fagersjö.



Sen så åkte vi tillbaka hit till Farsta, och Jimmy var kvar en stund. Först så bytte han ut sina skylthållare och registreringsskyltar till nya och fräscha. Sen så fikade vi alla tre.

Jimmy åkte sen hem till Fagersjö, och sen så skulle han vidare hem till en kompis.

Borzko och jag gick till Centrum. Först så gick vi till Burger King och åt middag.



Sen gick vi till Hemköp och handlade.

När vi kom hem igen så satt Borzko och läste i sin bok en stund. Och jag satt med datorn.

Klockan åtta satte vi igång teven, och nu tittar och lyssnar vi på "Så ska det låta".

Efter det så ska vi nog titta på en dvd-film.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Fönstren öppnas ju inåt, så han kan säkert tvätta hur högt upp ni än bor ;-)

2011-04-15 @ 22:35:36
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: I och för sig sig... Men jag tror inte att han får det för mig i alla fall... Han är ju inte rädd! Men jag är... ;-D

2011-04-15 @ 23:19:08
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0