Lördagen den 30 april 2011.


April månads sista dag började för mig klockan halvåtta när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick sen upp halvnio och genomgick sina morgonbestyr. Efter det blev det frukost för oss båda två.

Sen så stack vi iväg åt olika håll. Borzko tog bilen och åkte iväg till Högdalshallen för att träna. Och jag gick till Centrum och till Solakuten för att sola en halvtimmes solarium.



Efter det så gick jag till Tunnelbanan för att åka in till stan. Jag kunde ju inte låta bli att fotografera "mitt" hus från perrongen... *Hoppas, hoppas* ;-D



Åkte till T-Centralen och promenerade sen ner till Kungsträdgården. För jag åkte in till stan för att se dom fantastiskt fina rosa japanska körsbärsträden när dom blommade.

Gick sen runt där en stund och beundrade och fotograferade.



Jag promenerade sen från Kungsträdgården och till Skanstull. Gick längs vattnet först, och sen längs Götgatan.



När jag kom till Skanstull, efter ungefär en timmes promenad, så tog jag tunnelbanan hem till Farsta igen.

Mötte upp med Jimmy i Farsta, för han skulle köpa ett skyddsfodral till sin nya fina iPad 2.

Han köpte det, på Onoff, och sen så följde han med mig hem.

Här är hans nya "leksak".



Borzko kom hem från gymmet, och gick sen direkt till Frisörkompaniet i Centrum och klippte håret.

När han sen kom hem igen, så satt vi alla tre och fikade och pratade. Och så höll vi förstås på med Jimmys iPad 2.



Jimmy stack sen iväg för att möta upp med några kompisar.

Och då åkte Borzko och jag också iväg, till Heron City.

Köpte biobiljetter först, och sen så gick vi och åt middag på Taco Bar.



Vi åt varsin nachostallrik.



Efter att vi hade ätit så gick vi in en sväng på MediaMarkt och tittade lite på diskmaskiner, tvättmaskiner, och torktumlare, inför en eventuell kommande flytt.

Sen gick vi till biosalongen. (Och först ett toabesök.) ;-D



Vi såg filmen "Thor" i 3D, och så här tjusig var Borzko i sina 3D-glasögon.



När filmen var slut så åkte vi hem, och kom hem vid halvniotiden. Inga musikunderhållningsprogram fanns att se på teven i kväll, och ingen av oss kände riktigt för att se en film till, så vi satte oss båda två och läste i våra böcker istället. Lite gott att äta och dricka blev det förstås också.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Idag ska jag in till stan, men jag vet inte om jag hinner till Kungsträdgården. tack för fina bilder :-)

2011-05-01 @ 09:46:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Om vi inte skulle ha gått på lägenhetsvisning i dag, så skulle jag också ha åkt till stan i dag. Inte för att gå med i Första Maj-tåget, som jag antar att du ska, men för att stå bredvid och titta på. Hoppas du hinner förbi Kungsträdgården också. Ha en bra dag! :-D

2011-05-01 @ 09:50:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0