Måndagen den 11 april 2011.


Måndag igen och jobb igen förstås. Den här veckan jobbar jag med mellanmålet, och det innebär att min arbetstid då är ändrad från sex till två, till sju till tre.

Började alltså klockan sju i dag, och arbetsdagen började då med morgonfika. Efter det så städade jag i matsalarna. Och sen gick jag in i disken och tog hand om förmiddagsdisken.

Under lunchserveringen sen så var jag också i diskrummet, och hade hand om diskplock och grovdisk. Och slutligen så jobbade jag då alltså med mellanmålet.

Vi serverade fiskpanetter, kokt ris, och filsås i dag. Och vår salladsbuffé.

Personalbrist hade vi i dag, så det blev en rätt så stressig dag i disken under lunchserveringen.

Min lunchtallrik i dag såg ut så här.



Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy hade en ledig dag i dag, och han kom och mötte upp med mig när jag kom hem.

Sen åkte vi iväg i hans bil för lite shopping. Först åkte vi till Biltema i Haninge och köpte en ny bilsterero till mig. Den har jag redan bloggat om i tidigare inlägg.



Vi åkte sen till Willys i Länna för lite inköp av mat och annat.



Sen åkte vi först hem till Jimmy och packade upp hans varor.

Köpte sen med oss grekiska hamburgare på Hamburgarprinsen i Fagersjö, och åkte hem till mig i Farsta.

Vi åt vår middag, fikade, satt och pratade en stund, och packade upp mina varor.



Jimmy åkte sen hem till sig igen. Och jag höll på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Borzko kom sen så småningom hem från jobbet. Efter att han hade ätit middag, så gick han ut till bilen och kopplade in vår nya bilstereo.

Sen åkte vi båda två en snabb sväng hem till Jimmy i Fagersjö, för han skulle hjälpa oss med en sak.

När vi sen kom hem igen, så satt Borzko och läste i sin bok resten av kvällen. Jag satt mest med datorn. Bland annat så satt jag mycket och tittade på lägenheter... ;-)



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken aktiv eftermiddag med både nytta och nöje :-)

2011-04-12 @ 05:01:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en trevlig eftermiddag och kväll! :-)

2011-04-12 @ 15:53:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: GBP

Planerar ni att flytta snart eller? :-)

2011-04-13 @ 07:58:09
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Ja, kanske inte snart direkt. Men så småningom i alla fall! ;-D

2011-04-13 @ 15:59:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0