Söndagen den 10 april 2011 - Eftermiddagen.


Borzko kom hem vid strax före tolv, och då blev det lite lätt lunch och en fika.

Sen så gick vi iväg för att gå på en lägenhetsvisning.

Som jag har skrivit tidigare, så är vi jätteintresserade av dom tre gråa sextonvåningarshusen som står precis bredvid Centrum. Men vi vill bo högt upp, och vi vill ha kvällssol.

(Här är en länk till tidigare blogginlägg).

(Och längst ner i det här inlägget har jag också bloggat lite om det).

Dom lägenheterna som vi tittade på i dag, har inte kvällssol. Men vi ville gå på visningarna ändå, för att se hur dom är planerade, träffa mäklarna, se hur många intresserade det kommer, och lite annat.

Den första lägenheten visades av Mäklarhuset, och vi tittade och pratade lite med mäklaren där.

Sen gick vi hem igen, och satt och läste i någon timme.

Och sen gick vi till den andra visningen som visades av Svensk Fastighetsförmedling. Och det var den mäklaren som vi har anlitat för att värdera vår lägenhet. Han kommer och gör det i nästa vecka.

Vi tittade även på den andra lägenheten och pratade med mäklaren.

Sen så mötte vi en man som bodde i en trea på samma plan. Och när han hörde att vi var mycket intresserade av treor med kvällssol, så bjöd han in oss till honom för att titta på den.

Så Borzko och jag gick med honom in, där hans fru också var. Jättetrevliga var dom, och vi fick gå runt och titta i hela deras lägenhet.

Och en sån lägenhet skulle vi verkligen vilja ha! En trea på 64 kvm, månadsavgift 2.600:-, och sol från tidiga eftermiddagen och långt in på kvällen.

Så det är väl bara att vänta på att en sån lägenhet blir ledig någon gång. För fyrorna har inte kvällssol alls. Och femmorna blir nog lite för stora och för dyra. Men det finns 83 stycken treor i dom tre husen, som förmodligen har kvällssol allihopa. Fast jag vill inte bo för långt ner, så att träden skuggar.

Tog ett fotografi när vi stod på balkongen på tolfte våningen, på husen där vi bor. På det undre kortet har jag märkt ut var vi bor.



När vi kom hem igen från den andra visningen, så åkte Borzko iväg hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök. Och jag satte mig med datorn och boken.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Hur kändes det att vara så högt upp då, vågade du dig ut på balkongen, eller?

2011-04-10 @ 16:20:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det kändes jättehäftigt! Vilken rymd! Vilket utsikt! Vilka vyer! Vilken frihet! :-D

Så länge jag tittade rakt fram så tyckte jag inte att det var så läskigt. Bara om jag tittar neråt... Och det behöver man ju faktiskt inte göra... Väldigt höga räcken var det också. Om man sitter på en stol, så ser man bara himlen, så höga var det.

2011-04-10 @ 16:32:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lotta08a

Hej har bekanta som bor på boforsgatan du vet det stora huset på berget vid rondell magelungsvägen där är det urhäftig utsikt och balkonger i rätt väderstreck!

2011-04-10 @ 21:49:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lotta08a: Hej! Tack så mycket för tipset! Kan inte komma på vilket hus det är du menar just nu, men jag ska kolla in adressen på en karta. Vi bevakar alla lägenheter i Farsta just nu, så vi håller ögonen öppna! :-D

2011-04-11 @ 05:51:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Härligt!



Hmm... är det inte min gamla lägenhetslänga som syns långt i bakgrunden? :) (de höga, vita)

2011-04-11 @ 11:57:49
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Lotta08a

Tror att adressen är boforsgatan 5 o 7

2011-04-11 @ 16:50:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Jo, det är det nog! Blir du inte lite nostalgisk och längtar tillbaka när du ser dom? ;-D

2011-04-11 @ 17:59:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lotta08a: Tack! Åkte faktiskt förbi där i dag, så nu vet jag vilket hus du menar! Ser helt okej ut, och balkongerna i rätt läge. Kanske liiiite långt från Centrum bara! ;-)

2011-04-11 @ 17:59:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha det kanske tar 8 min istället för 5 min..

2011-04-11 @ 19:55:24
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, jag vet! Men jag är bortskämd här! Tar typ tre minuter till Centrum! Och jag älskar det! ;-D

2011-04-11 @ 20:00:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Ha ha, jo rå! ;)



Känns som att vi har bott på nuvarande stället superlänge, men det är ju endast 2 ½ månad... :O

2011-04-13 @ 10:42:58
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Förstår att ni trivs. Det ser fantastiskt fint ut! :-D

2011-04-13 @ 15:59:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0