Söndagen den 10 april 2011 - Morgonen + Förmiddagen.


Min mobil larmade klockan halvåtta i morse också, som oftast på lediga dagar. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen blev det frukost, kaffe, och nyhetsläsning i datorn.

Borzko hade gått upp redan klockan sju. Sen stack han iväg strax före åtta, för han ville vara där klockan åtta, när dom öppnade, på OKQ8:s gör-det-själv-hall. Han skulle byta till sommardäck, och fixa lite annat på bilen.

Jag höll på och plockade med lite här hemma. Och satt lite vid datorn. Sen stack jag iväg ut på en promenad vid halvtiotiden.

Jag var ute och gick i en timme och en kvart. Strålande solsken var det, och jättevarmt och skönt i lä och sol. Men ganska så blåsigt, så det var lite kyligt i skuggan och där det var blåsigt.

Som nästan alltid så gick jag ner till sjön Magelungen och gick längs den fina promenadvägen där. Här är några kort från sjön.







Myrstackar med massor med myror såg jag. 



Massor med scilla överallt. 



Och många blåsippor också.



När jag kom hem igen så hade Borzko kommit hem från OKQ8. Han hade bytt från vinterdäck till sommardäck. Och han hade bytt ut vindrutetorkarna till nya. Satt upp mina nya registreringsskyltar plus nya skylthållarna hade han också gjort. Och tvättat bilen inuti och utanpå, och även dammsugit den inuti. Så nu är vår bil verkligen vårfin! 





Borzko hade sen åkt iväg till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb. Han kommer väl snart hem igen, vid tolvtiden förmodligen. Då ska vi äta lite lunch och ta en fika. 

Sen i eftermiddag så ska vi gå på två lägenhetsvisningar. Det är i dom tre husen som vi är lite sugna på att bo i. Vi vill inte ha någon av dom här två, för dom har balkongerna åt fel håll. Men eftersom vi aldrig har varit inne i dom husen, kan det vara kul att titta på lägenheterna ändå. Så vet vi lite hur dom ser ut, tills någon gång när det blir andra lägenheter lediga, med förhoppningsvis balkonger med kvällssol.

Det här kortet på dom tre husen har jag tagit från vår balkong.



Här har jag bloggat om den ena lägenheten förut.

Och här är länk till den andra lägenheten.




Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så fin bilen blev! Idag ska jag tvätta min.

2011-04-10 @ 11:55:22
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, den är faktiskt fin! Trots att den är så gammal! Sexton år är den.

2011-04-10 @ 11:59:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Visst har det varit en underbar vårdag, synd bara att det ska blåsa hela tiden.. :-/

2011-04-10 @ 14:36:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är en väldigt kall vind... Och kyligt i skuggan. Men helt fantastiskt underbart där det är sol och lä!

2011-04-10 @ 15:10:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0