Lördagen den 13 augusti 2011 - Eftermiddagen + Kvällen.


Jag fortsatte att sitta och njuta på balkongen, (som jag bloggade om i DET HÄR inlägget tidigare), till framåt halvettiden.

Vid strax före halvett så gick jag ner till Centrum och mötte upp med Jenny och Mattias, som kom dit med bussen från Högdalen.

Sen gick vi och shoppade. Det var Jenny och Mattias som skulle köpa födelsedagspresent till Nova. Jag hade ju redan handlat sedan tidigare.

Jimmy kom sen dit strax efter, med bussen från Fagersjö.

Vi mötte sen upp med min Pappa också, som också skulle med och fira Nova. Tyvärr så följde inte min Mamma med, för hon kände sig inte riktigt bra i dag.

Och sen åkte vi alla fem tunnelbanan in till stan.



Och hem till min systerdotter, hennes fästman, och deras dotter Nova, som fyllde två år i går.

Skönt väder var det, så vi kunde sitta ute och fika och njuta av solen.

Dom bor mitt i stan, högt uppe på ett tak, och det är ungefär som ett liten radhusområde uppe på taket. Superhäftigt och jättefint.

Bloggar bara tre fotografier, för jag vet inte om dom övriga personerna som var där vill att jag lägger ut korten på dom här i bloggen.



Vi var där i ungefär tre timmar, mellan två och fem, och sen så åkte vi hem. Jenny och Mattias åkte hem till sig i Högdalen. Jimmy åkte direkt hem till en kompis. Och jag och min Pappa åkte till Farsta.

Borzko var hemma när jag kom hem, vid halvsextiden. Han hade kommit hem vid halvfemtiden från jobbet. Och vi åt sen middag.

Satte oss sen på balkongen en stund, och njöt av kvällssolen.

Snart så ska vi titta och lyssna på "Sommarkrysset". Sen blir det nog någon dvd-film, eller ett par avsnitt av en serie.


Kommentarer
Postat av: Snurran

de bor verkligen speciellt :-)

2011-08-14 @ 21:55:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, man kan inte tro att det är sant när man är där uppe! Det är som små fina radhus i två våningar! Och gårdar med blommor, planteringar, sandlådor, utemöbler, grillar. Tyst är det också. Stadsbruset hörs knappt upp. Helt otroligt! Jag skulle lätt kunna bo där! Mycket speciellt! :-D

2011-08-14 @ 22:23:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0