Måndagen den 8 augusti 2011.


I morse så larmade min mobil klockan sex, inte för att jag skulle göra något speciellt i dag, utan för att jag tycker det är skönt att gå upp tidigt, om jag har kommit i säng i hyfsad tid, och eftersom jag mår bäst av cirka sex timmars sömn.

Borzko hade gått upp redan klockan halvtre i natt/morse och åkt iväg för att jobba sin första dag efter semestern.

Jag duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, och läste lite nyheter i datorn.

Sen så höll jag på med lite allt möjligt här hemma under ett par timmar. Jag höll på och grejade och fixade med lite olika hushållsbestyr. Jag satt lite med datorn. Jag läste lite i min bok. Och jag satt lite och solade ute på balkongen.



Vid elvatiden sen så åkte jag iväg med bilen. Första anhalten blev IKEA i Kungens Kurva. Handlade för lite drygt en tusenlapp där, och jag har redan bloggat ett inlägg med bilder tidigare.

Sen åkte jag runt i Kungens Kurva för att leta efter ett litet vitt runt balkongbord i plast. Eller något annat liknande. Jag var på Rusta, Jysk, Ö&B, Jula, och Citygross. Men jag hittade tyvärr inget bord.

Jenny hörde av sig och frågade om jag ville komma hem till henne och Mattias på en fika, och så klart så ville jag det.

Så på vägen dit så stannade jag till och köpte en bukett blommor och en förpackning med glass.

Jimmy hade precis också kommit dit när jag kom, för han hade ju sin veckans lediga dag i dag.

Mattias hade köpt sig en ny leksak, som han och Jimmy höll på och fixade lite med.



Och Jenny, Thore och jag myste i soffan.



Jag fick lite presenter av Jenny också. Ett prydnadsföremål/brevställ i ståltråd med texten Mamma, från Rom. Och ett snapsglas passande mig, plus en fleecejacka från Ullared. Gulligt av Jenny, (och Mattias), att köpa presenter med sig när dom är ute och reser.



Ett par kompisar till Jenny och Mattias kom dit sen också. Och sen så skulle dom alla fem iväg för att köra med Mattias och Jimmys radiostyrda bilar.

Jag åkte då hem till mig i Farsta.

Höll sen på och fixade med det som jag hade handlat på IKEA.

Så här blev det i i fönstren med blommor och lampor:  



Lite senare: 



Och ännu senare: 

 

Middag åt jag för mig själv, för Borzko åkte direkt från jobbet, till Söderstadion, för att se Hammarby spela fotboll.

Klockan åtta så satte jag igång teven, och så tittade jag på "Lotta på Liseberg". Ovanligt bra i kväll, med Tomas Ledin, September, och Eric Saade.

Borzko kom hem vid halvtiotiden från matchen.

Och jag kommer nog aldrig tröttna på utsikten här över himlen. I kväll var den ovanligt häftig.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Antar att du är som mig tycker att varje solnedgång är speciell och ropar på resten av familjen att de måste ses. Och visst är vi lyckligt lottade som får njuta av solnedgångar :-)

2011-08-09 @ 06:26:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag har alltid älskat solnedgångar, soluppgångar, moln, och himmel. Så nu bor jag helt perfekt! Kommer aldrig att tröttna på min utsikt! :-D

2011-08-09 @ 08:07:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Tänkte på det igår, när jag såg de fantastiska molnen (vilka också gav ifrån sig ett märkligt men fascinerade ljus)... att nu måste Britt-Marie få se en härlig och fin solnedgång från sin balkong :)

2011-08-09 @ 13:41:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisbet: Ja, det var ett mycket konstigt ljus på himlen i går! Facinerande! :-D

2011-08-09 @ 14:29:52
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0