Torsdagen den 4 augusti 2011.


Även i morse så gick vi upp tidigt, eftersom det skulle komma en kille och köpa flyttkartonger av oss. Han köpte femtio stycken. Och eftersom det var en kille i går som köpte tjugo stycken, så har vi nu bara trettio stycken kvar. Vi låter annonsen stå kvar tills på söndag på Blocket. Har ingen köpt dom då, så ställer vi ner dom i grovsoprummet.

Efter dusch, iordninggörande, och frukost, så packade jag min badväska, och så åkte jag till Farstastrandsbadet vid niotiden. Borzko stannade kvar hemma, för han hade ett avtalat möte klockan elva, med en av hantverkarna.

När jag kom till badet så var jag nästan ensam där, men sen senare så kom det rätt så mycket folk.



Jag solade, badade, läste i min bok, och lyssnade på musik.

Vid halvtolvtiden sen så kom Borzko också dit. Han hade köpt med sig bigarråer och vindruvor från Torget, som vi åt som lunch.

Min Pappa kom också förbi en stund. Han var ute på promenad, men stannade hos oss och pratade ett tag.

Mycket varmt och skönt i luften i dag, och tjugotre grader i vattnet.

Vid tvåtiden sen så åkte vi hem.

Satte oss då på balkongen och läste i våra böcker.



Efter middagen, som i dag bestod av färdiggrillad kyckling och potatissallad, så fortsatte vi att sitta på balkongen.

Vid strax före sex så kom Jimmy hit. Och då satt vi och fikade på balkongen en stund.



Sen så åkte vi iväg med Jimmys bil till Tallkrogens fotbollsplan, en tom och bra grusplan, där Jimmy ville köra sin bil.

Och så lekte vi alla tre med den tills batteriet tog slut.



Jimmy skjutsade sen hem oss, och han åkte sen hem till sig.

Resten av kvällen så blev det bokläsning för Borzko, och bokläsning och datorsittande för mig.

Åttonde kvällen här, och åttonde solnedgången. Inte en molnig kväll hittills. Tänkte att jag skulle fotografera solnedgången varje kväll, tills den första molniga kvällen kommer. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0