"I rymden finns inga känslor" - 2010 - Film - Dvd



"I rymden finns inga känslor" - 2010 - Genre: Drama, Komedi

"'Jag är Simon. Jag har Asperger syndrom. Jag gillar rymden, cirklar och min bror Sam. Jag ogillar känslor, förändringar och romantiska komedier med Hugh Grant.' "I rymden finns inga känslor" är en komedi om 18-årige Simon som delar lägenhet med sin storebror Sam. Simon som har Asperger syndrom kräver ett fast schema där allt måsta vara sig likt vecka efter vecka. Förändringar kan han bara hantera i mindre doser och när allt blir för jobbigt gömmer han sig i sin tunna och flyr ut i rymden, för i rymden finns inga känslor. När Sam blir dumpad av sin flickvän och deppar ihop förändras allt och Simons värld blir till kaos. Han ger sig själv i uppdrag att hitta en ny flickvän till Sam så att allt ska bli som förut igen. Det är bara ett problem, Simon vet ingenting om tjejer och kärlek.."

(Kopierat från Lovefilm)

En gullig, charmig, känslosam, gripande, mysig och trevlig liten svensk komedi-/drama-film. Bra skådespelarinsats av Bill Skarsgård i huvudrollen. Filmen kan helt klart rekommenderas.

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!) (Men inte den här gången!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Erik

Den filmen va verkligen rolig :) En väldigt sevärd film.

2011-02-10 @ 13:07:02
URL: http://www.filmkritikerna.se/komedi-film
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Erik: Ja, en mycket sevärd film! Inte bara rolig, utan också gripande och tankeväckande.

2011-02-10 @ 18:35:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0