Lördagen den 5 februari 2011.


Lördagen började som vanligt med att jag gick upp klockan halvåtta, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det ett glas kaffe och lite nyhetsläsning i datorn. Borzko gick som vanligt upp halvnio, och när han var klar med sina morgonbestyr så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna. Själv så satte jag mig och läste en stund i "Sockerdöden" av Unni Lindell, som jag har fått som recensionsexemplar i PDF-format av Piratförlaget.



Klockan tio sen så lyssnade jag på "Melodikrysset" och jag löste hela även i den här gången. (Med liiiite hjälp via Internet!)



När det var slut, vid elvatiden, så ringde jag mina föräldrar och frågade om jag fick komma över på en fika, och det fick jag förstås.

Jag gick först till Centrum och köpte med mig tulpaner,



och semlor.



Efter en stund så kom även Borzko dit, direkt från gymmet.

Vi satt där i ungefär en och en halv timme och fikade och pratade.



Sen gick Borzko och jag hem, var bara inne en kort stund, och sen gick vi ut till bilen och åkte till Heron City i Kungens Kurva.

Vi hämtade ut våra biljetter, till filmen "Winter's Bone", och fördrev sen tiden en stund med att gå runt lite.



Klockan tre sen så började filmen.



(Recension kommer som vanligt i ett separat inlägg).

Filmen var slut vid kvart i fem. Vi ringde då till Jimmy och frågade om han ville bli bjuden på pizza hemma hos sig själv, och det ville han.

Så vi stannade till vid "Hamburgarprinsen" i Fagersjö och köpte med oss tre pizzor.



Och sen så åkte vi hem till Jimmy.



Så här såg min pizza ut.



Vi flyttade sen oss från köket till rummet, och satt och fikade och pratade en stund.



Framåt sjutiden sen så åkte Borzko och jag hem till Farsta. Borzko satte sig då och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Klockan åtta så ska vi titta och lyssna på "Melodifestivalen". Och efter det så ska vi nog titta på en dvd-film.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0