Måndagen den 14 februari 2011.


Dagen började inte så bra... Tjugo minusgrader här i Stockholm...

Sen när jag kom till jobbet så gick brandlarmet... Men det brann ingenstans, utan det var något fel på larmet. I cirka fyrtiofem minuter tjöt det, innan någon fick stopp på det. Så vi fick jobba med öronproppar den tiden. Jättejobbigt att vistas i detta oerhört högljudda larm...

Struligt med matlagningen blev det också. För korven som skulle ha kommit i fredags, och som vi skulle ha gjort korv stroganoff av i dag, den kom aldrig då... För det var ju liksom snökaos här i fredags. Så husmor och kokerskerna fick plocka fram annat ur frysen och fixa i ordning.

Jag började arbetsdagen med att städa i matsalarna. Sen så jobbade jag i skalen med grönsakerna. Och slutligen så hade jag hand om disken i diskrummet.

Maten vi serverade i dag blev potatisbullar med sylt / fiskgratäng med potatismos / färsbiffar med potatismos. Och vår salladsbuffé.

Fulltaligt personalstyrka var vi, och allt flöt på bra sen under dagen, efter morgonens strul.



Åkte hem direkt efter jobbet. Var sen inne och hemma hela eftermiddagen och kvällen. Höll som vanligt på med mina vanliga tre sysslor. Jag fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Jag satt med datorn. Och jag läste i min bok.

Fick blommor av Jenny via bud, som jag har bloggat om i det här inlägget.

Telefonsamtal fick jag också, av min mamma, min son, och min dotter, eftersom dom alla tre hade fått Alla Hjärtans Dag-post från Godisboxen från mig. Till mamma och pappa skickade jag chokladhjärtan, och till Jimmy och Jenny skickade jag lådor med blandat Alla Hjärtans Dag-godis.

Ett jättegulligt sms från Borzko fick jag också. Han hade blivit glad över sin nalle, och skrev att den var lika söt som jag! ;-D

Läste under kvällen sen ut boken "Högre än alla himlar" av Louise Boije af Gennäs.

Borzko hade haft en strulig och jobbig dag i dag, och kom inte hem förrän strax efter nio. Han bad då om ursäkt för att han inte hade några blommor med sig till mig, eftersom att det ju är Alla Hjärtans Dag. Men jag tycker verkligen inte att han ska behöva be om ursäkt för det. Jag har ju fått blommor av honom varje fredag nu i fem veckor i rad. ;-D





Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag hade missat bilden på nallen, men den var verkligen söt :-)

2011-02-15 @ 05:09:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, visst var den! Och lik mig! ;-D

2011-02-15 @ 14:27:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Leena

Du har verkligen en fin familj och en väldigt omtänksam och kärleksfull man. Håll fast vid honom!!! :)

2011-02-15 @ 17:25:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Leena: Ja, det håller jag verkligen med dig om! Jag är oerhört stolt, glad, och lycklig över min familj! <3 <3 <3 :-D

2011-02-15 @ 20:53:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0