Måndagen den 21 februari 2011.


Måndag igen och jobb igen förstås. Sista arbetsveckan nu inför Thailandsresan! :-D

Den här veckan så är jag först en stund i skalen och förbereder grönsakerna. Sen så "dukar" jag, alltså förbereder matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så jobbar jag som försteman i stora matsalen.

Stannade även kvar och jobbade över en timme med mellanmålsserveringen, eftersom en av kollegerna hade en ledig dag i dag.

Vi serverade pyttipanna med rödbetor i dag.

Personalen från S:t Örjansskolan i Hagsätraskolan kom med en present till oss i dag. Ett jättestort fruktfat plus choklad. Mycket uppskattat av oss alla!



Efter jobbet åkte jag inte hem idag, eftersom vårt stambyte/relining började i dag... Jag åkte istället till Centrum och parkerade där, och så gick jag till Solakuten för att sola min nionde gång. En halvtimme blev det även i dag.

När jag hade solat klart så åkte jag hem till Jimmys lägenhet i Fagersjö. Nästan direkt efter att jag hade kommit dit så kom Jimmy hem från jobbet.

Då åkte vi iväg i hans bil, mot Kungens Kurva. IKEA blev det först, och vi började med att äta middag.



Kycklingfilé med pommes frites och bearnaisesås blev det för oss båda två.



Sen plockade vi ihop det vi skulle ha. Jimmy köpte ett jättesnyggt vitrinskåp. Jag köpte bara några smågrejer till en kollega.

Vi åkte sen till Willys och handlade lite.

Åkte sen hem till Farsta, för jag skulle se hur det såg ut, om jag ville bo där eller inte, och eventuellt plocka ihop grejer om jag inte skulle sova där. Men när vi kom dit, vid halvsjutiden, så var det fortfarande tre killar där och jobbade. Jag insåg i alla fall att jag inte skulle vilja sova där, men vi bestämde att vi skulle åka dit senare för att hämta mina saker.

Så vi åkte hem till Jimmy i Fagersjö istället. Plockade upp det som Jimmy hade handlat. Sen efter det så monterade Jimmy ihop sitt fina nya vitrinskåp, och jag hjälpte till.

Tomt skåp.



Och fyllt med Jimmys glas och flaskor. Det blir nog lite mer fullt efter Thailandsresan.



Vid niotiden sen så åkte vi till Farsta igen. Och så plockade jag ihop lite saker som jag ville ha med mig hem till Jimmy. Jag bor nog hos honom resten av veckan nu. Tills på lördag när vi åker till Thailand.

Borzko jobbade sent i dag, och kom hem från niotiden från jobbet. Ätit hade han redan gjort, och duschat hade han gjort på jobbet.

Efter en liten titt på "eländet" hemma, och en pratstund med Borzko, så åkte Jimmy och jag tillbaka till Fagersjö. Bäddade åt mig på hans soffa, och plockade upp mina prylar.

Några bilder från Farsta.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Det måste vara jobbigt att leva helt utan vatten, så jag förstår ditt val.

2011-02-22 @ 05:15:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, och i all smuts... Och med den toan... ;-/

2011-02-22 @ 14:26:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-22 @ 18:54:45
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annsoh: Okej! Kanske kollar in! :-D

2011-02-22 @ 21:38:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0