Måndagen den 7 februari 2011.


Veckan och dagen började inte så bra i morse... Sov dåligt i natt, vaknade flera gånger, varför vet jag faktiskt inte. Jättetrött när mobilen larmade klockan halvfem. När jag gick upp så kände jag mig alldeles yr och konstig. Trodde först att jag var sjuk, men inga andra fel förutom yrsel. Kollade tempen, men den var bara 36 grader. Så jag duschade och gjorde mig i ordning, trots yrseln.

När jag kom ut till bilen så var det is på rutorna. Efter jag hade skrapat så satte jag mig i bilen och skulle köra iväg, och fick då se att en röd varningslampa lös. (Även en orange, men den står det bara service på). Det stod SRS på den röda lampan, och jag visste inte vad den stod för, så jag vågade inte köra iväg. Jag ringde till Borzko och frågade om jag kunde köra bilen, eller om jag skulle låta den stå. Han sa att det var lampan för airbag, och att jag kunde köra till jobbet.

Jättehalt var det på vägarna i morse. Och vid ett tillfälle, när en bil stannade för att svänga till vänster, så var det så himla halt, så jag höll på att köra in i den bilen. Förmodligen så låg jag väl lite för nära, och/eller körde lite för fort, eftersom jag knappt hann stanna. Jag blev jätterädd och trodde faktiskt att jag skulle krocka. Alldeles skakig var jag efteråt.

Så när jag kom fram till jobbet så var jag trött.. hade yrsel.. och var skakig.. Ingen bra början på arbetsdagen och arbetsveckan...



Men arbetsdagen blev sen faktiskt inte så jobbig som jag trodde att den skulle bli. Vi var fulltalig personalstyrka, inklusive vår inlånade personal från skolan som vi tillfälligtvis lagar mat till, plus vår praktikant.

Jag var först i skalen och jobbade med grönsakerna. Sen var jag en stund i disken och hjälpte till med disken från vår extraskickning. Och sen jobbade jag i lilla matsalen.

Vi serverade couscouspytt i dag. Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen och var inne en kort stund. Och sen så gick jag till Centrum.

Började med att sola solarium på Solakuten.



Det var min fjärde gång, och i dag blev det tjugo minuters solning.

Sen så blev det lite shopping.



(Här har jag bloggat om det som jag handlade i dag.)

Tittade på lite andra saker också, men hittade inte riktigt det som jag ville ha.

När jag kom hem igen, så åt jag middag. Sen höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma. Satt lite med datorn också.

Roade mig med att ta lite kort på mig själv också! ;-D



Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden i dag. Middag hade han blivit bjuden på i dag, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Det blev bara en kort pratstund sen, och efter det så gick han och la sig redan vid åttatiden. För han ska gå upp klockan två i natt, och köra en specialkörning.



Resten av kvällen kommer jag att tillbringa i vardagsrumssoffan. Mest kommer jag att läsa i boken "Sockerdöden" av Unni Lindell. Och lite tid kommer jag också att tillbringa med datorn.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Blev du bättre från yrseln sedan då? :-/

2011-02-07 @ 21:17:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det blev jag. Men jag har känt av det lite i dag också... :-/

2011-02-08 @ 14:19:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Katarina

I November var jag också så där yr och konstig.

Kroppen lydde mig inte. Det kändes som "åskväder" i hjärnan på samma sätt som när man har skit hög feber. å trots att jag gick rakt fram så gick min kropp snett åt vänster. Lovade en vän att jag skulle kolla upp det och nu är jag under utredning hos en neurolog. Fick en remiss dit via vård c i November. Neurologen ifrågasatte varför de inte skickat mig på magnetröntgen av hjärnan. Då mina symptom mycket väl kan vara en tie atack. Jag fick en till några dagar senare och det var skrämmande och tg sin lilla tid att komma till kaffebryggaren. men sen jobbade jag på som vanligt.. haft problem mer yrsel också. Finns mycket info på vårdguidens sida om olika krämpor. Å där står det att jag borde ha åkt till sjukhus även om det gick över.

Läkaren i Globen kommer nu göra en ordentlig utredning. Matgnetröntgen av hjärnan. mera blodprover och även skicka mig till sina kollegor på Globen heart

2011-02-10 @ 21:19:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Katarina: Usch! Det lät väldigt otrevligt, det du har råkat ut för! Men jag har inte haft någon mer yrsel sen jag skrev om det. Så det var nog något mycket tillfälligt. Tack för att du kommenterade. Och krya på dig.

2011-02-11 @ 18:31:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0