Söndagen den 20 februari 2011.


Som vanligt när jag är ledig så larmade min mobil klockan halvåtta. Dusch och iordninggörande blev det då. Borzkos mobil larmade halvnio och efter att han var klar med sina morgonbestyr så blev det frukost, fika och en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna även i dag. Själv så struntade jag i att promenera i dag, och ingen solning blev det i dag heller.

Så jag var inne hela morgonen, förmiddagen, och en bit in på eftermiddagen. Höll som vanligt på med mina tre sysslor. Jag höll på och fixade och grejade med en massa olika hushållsbestyr. Jag satt en hel del med datorn. Och jag läste i min bok "Alla själars natt" av Deborah Harkness.

Borzko kom hem från gymmet vid strax efter halv tolv. Då åt vi lite lätt lunch och tog en fika. Sen åkte Borzko iväg till sitt jobb för att hämta hem lastbilen inför morgondagens jobb. När han sen kom hem igen så satt han och läste en stund.

Vid strax före två sen så åkte vi båda iväg i bilen. Först hämtade vi upp mina föräldrar. Sen åkte vi till McDonalds i Västberga och där mötte vi upp med både Jenny, som hade jobbat, och med Jimmy, som hade åkt dit i sin bil. Och sen åkte vi alla sex, i två bilar, hem till min systerson Mathias i Midsommarkransen, för att fira hans 21-årsdag, som är i morgon.

Av mig och Borzko fick Mathias ett SF presentkort. Många släktingar kom dit, och det var som vanligt jätteroligt att träffa dom alla. Även Jennys pojkvän Mattias kom dit lite senare. Han hade varit och jobbat lite extra i dag, därför kom han lite sent.

Vi var sen där från halvtretiden till halvsextiden. Fikade, pratade och hade det jättetrevligt.



Borzko åkte därifrån redan vid halvfyratiden, för att åka hem till sin Mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

Jenny åkte sen hem till sin Mattias som vanligt. Jimmy skjutsade hem mig, och även mina föräldrar.

När vi hade släppt av min mamma och pappa, så åkte Jimmy och jag till Farsta Centrum och gick på Burger King och åt middag.



Sen skjutsade han hem mig, och Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö.

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här jag kom hem först. Och så småningom så satte jag mig uppe i vardagsrumssoffan med datorn och boken.



Sen blir det lite tevetittande. Jag ska alldeles självklart titta på "Solsidan". Förmodligen så tittar jag sen också på "Time Out". Och kanske också att jag tittar på när deltagarna går in i huset, i det första avsnittet av "Big Brother".



Och nu är det bara en arbetsvecka kvar innan vi åker till Thailand! :-D

Och i morgon så börjar vårt stambyte/relining här... :-(




Kommentarer
Postat av: Snurran

Wow, vilken snygg tårta! :-)

2011-02-20 @ 20:08:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, och jättegod! :-D

2011-02-20 @ 20:14:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!



Jag vet att det inte fungerade att blogga under den förra Thailandsresan.

Planerar du att blogga från denna resa?

//Jessica

2011-02-21 @ 19:10:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Om det fungerar bra, så bloggar jag nog. Jag tar med mig datorn i alla fall. Sen får jag se hur det fungerar med Internet, och vad jag känner för när jag kommer dit. Kanske bloggar varje dag, kanske inte bloggar alls, eller kanske något mittemellan! ;-D

2011-02-21 @ 19:59:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0