Söndagen den 6 februari 2011.


Även i morse så larmade min kära iPhone 4 klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Ett glas kaffe och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen. Även Borzko gjorde som han brukade, gick upp halvnio och genomgick sina morgonbestyr. Och när han var färdig så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna. Och jag var för ovanlighetens skull inte lat i dag, utan gav mig iväg ut på en promenad.

Temperaturen var strax över nollan, det var strålande sol från en klarblå himmel. Solen värmde faktiskt lite när man var i lä, och riktigt skönt var det då. Däremot i skuggan och där det var blåsigt, så var det inte riktigt lika skönt.

En härlig promenad blev det, ner till sjön Magelungen, och lite runt där, och sen tillbaka hem igen. Nästan exakt en timme var jag ute, och jag gick rätt så långsamt i dag, eftersom det var väldigt halt på vissa ställen.

Här är åtta fotografier från promenaden.



När jag kom hem igen så höll jag på med mina vanliga tre sysslor: jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr, jag läste i min bok, och jag höll på med en massa olika saker i datorn.

Borzko kom hem vid tolvtiden, och då åt vi en lätt lunch, fikade, och hade en pratstund. Sen så åkte han iväg till sitt jobb för att hämta hem lastbilen inför morgondagens jobb. Jag fortsatte som tidigare då.

Jimmy kom sen över vid tvåtiden. Han hjälpte till med lite grejer som behövde fixas, bland annat med Borzkos GPS, och även hans MP3-spelare. Och så fixade Jimmy i ordning lite med min gamla dator, som Borzko ska ha för att läsa PDF-böcker i.



Borzko åkte sen iväg till sin Mamma på sitt vanliga söndagsbesök. Jimmy stannade kvar här och åt middag med mig, och en fika och en pratstund blev det sen också.

När Jimmy sen hade åkt hem till sig i Fagersjö igen, så varvade jag min tid mellan datorn och boken.



Borzko kommer hem före åtta. Och sen så ska vi titta på "Solsidan" och "Time Out".



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jättefina bilder, tack för dem! :-)

2011-02-06 @ 20:46:36
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack så mycket! Och varsågod! :-D

2011-02-06 @ 20:52:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0