Torsdagen den 10 februari 2011.


En helt vanlig arbetsdag på jobbet var det i dag. Fulltalig personalstyrka var vi, och allt flöt på bara bra i dag. Maten vi serverade var ryssröra med tacochips och massor med olika tillbehör.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



På förmiddagen så jobbade jag i skalen. Stod då bland annat och klyftade vitkålshuvuden. Just nu har vi ekologisk vitkål, och då sitter det en tejpbit runt varje kålhuvud. Roade mig med att göra ett litet konstverk av dom i dag. Vet inte vad det är? En fallossymbol kanske? ;-D



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen och var inne en kort stund. Kollade e-mail och den vanliga posten bland annat.

Hade fått post från Företagshälsovården. Eftersom jag jobbar i ett skolkök, så måste jag lämna ett avföringsprov när jag kommer hem från Thailand...



Sen så gick jag till Centrum.

Först så blev det ett besök på Solakuten. Det var min femte gång, och i dag solade jag i tjugofem minuter. Såååå sköööönt! ;-D



Sen blev det shopping. Kassar från Carlings, H/M, Intersport, Clas Ohlson, och Hemköp hade jag med mig hem.



Jag köpte lite kläder till min Thailandsresa. Ett par korta jeansshorts på Carlings för 350:-. Och två svarta och två vita linnen med ställbara axelband från H/M för 50:- styck. Köpte även en tunn jacka/tröja i ett tunt, mjukt och varmt material (typ som microflecce), på Intersport för 450:-, (hade kostat 750:-) Den ska jag ha på flygplanet. (Jag har redan bloggat bilder på kläderna, i ett tidigare inlägg. Följ länken, eller scrolla neråt.)

På Clas Ohlson köpte jag CD-skivor, CD-fodral, och dymoband.



På Hemköp hämtade jag ut ett paket, och handlade lite matvaror.

Bland annat så handlade jag lite nya (för mig) matvaror att testa.

AXA Great, i två smaker. (Finns en smak till, men den fanns inte i min affär i dag). Ett nytt sätt att tillaga och äta gröt på.



Och två nya kesosorter från Arla, som mellanmål med nöt- och bärblandning i locket. (Länk till den rosa). (Länk till den blåa).



Jag återkommer med resultat av mina smaktest! :-D

När jag kom hem från Centrum igen, så blev det middag, och lite fixande och grejande med diverse hushållsbestyr.

Efter det så satte jag mig i vardagsrumssoffan och läste ut recensionsboken "Sockerdöden" av Unni Lindell från Piratförlaget.

Resten av kvällen ägnade jag åt datorn.

Snöstorm här på kvällen... Cirka en minusgrad... Yrsnö... Snöande i sidled... Fönstren nästan bågnar... :-/



Längtar till Thailand... Bara sexton dagar kvar tills vi åker nu... Just nu, strax före åtta på kvällen här i Sverige, så är det tjugoåtta grader i Thailand... Och då är ändå klockan strax före två på natten där... :-D



Och i morgon är det fredag! Wiieee!!!! ;-D



Kommentarer
Postat av: Rasmusmatte

Härligt med solresa. Hoppas du får det riktigt skönt.

2011-02-10 @ 20:31:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Rasmusmatte: Tack! Det ska bli så underbart! :-D

2011-02-11 @ 18:29:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0