Måndagen den 24 januari 2011 - Arbetsdagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Måndag igen, och jobb igen förstås... Gick upp halvfem som vanligt på jobbdagar. Duschade och gjorde mig i ordning. Blev glad när jag kom ut till bilen, för Borzko hade sopat av snön och skrapat rutorna när han gick förbi på väg till sin lastbil.  

Vaknade med huvudvärk i dag, som tyvärr höll i sig hela arbetsdagen.

Den här veckan så städar jag först i matsalarna. Sen så är jag i skalen och jobbar med grönsakerna. Efter det så jobbar jag som tredjeman i matsalarna.

Vi serverade färsbiffar, kokt potatis, och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé.

En av kollegerna är ju alltid ledig på måndagar och fredagar, så hon var ju givetvis inte där i dag. Vår extrapersonal som vi har hos oss för tillfället, eftersom vi har vår extraskickning, jobbade i sin ordinarie skola i dag, så hon var inte heller där.

Allt flöt på bara bra i dag, och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen, och sen så gick jag en sväng till Centrum.

Först så var jag på Clas Ohlsson och köpte nya färgpatroner till skrivaren.



Sen var jag på Bokia och köpte födelsedagspresent till min Pappa som fyller 87 år på lördag. Fyra pocketböcker blev det. Allihopa var svenska deckare.



Sen gick jag till Hemköp och hämtade ut ett bokpaket. (Här är en bild på dom).

Och så handlade jag två nya grötmixer som jag ville testa.



När jag sen kom hem så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma. Satt även lite med datorn.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Spännande med nya grötsorter, ska bli kul att höra vad du tycker sedan. Jag tippar att Quinoan är godast, har lite svårt för fruktgröt sedan ungarna provsmakade barnmatsgröt när de var små - den var i n t e god (tycker jag)

2011-01-24 @ 17:57:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag åt Havre- och Frukt-Gröten till middag, och jag tyckte att den var jättegod. Ska testa den andra i morgon.

2011-01-24 @ 18:02:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: carina

Oj va kul med nya sorters gröt, måste jag kolla efter när det är dags för storhandling.

Testade carlshamns för någon vecka sen, dom med frukt va riktigt goda, men eftersom det är i portionspåsar & bara 6st i en förpackning blir det dyrt att köpa i längden

2011-01-24 @ 20:08:26
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Carina: Ja, kul med lite nytt! Carlshamns har jag inte testat. Jag tror att dom här kostade 16:50 styck, om jag inte minns fel.

2011-01-24 @ 21:01:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0