Måndagen den 3 januari 2011.


Dagen började som vanligt med att min mobil larmade klockan halvåtta. Gick då upp och genomgick mina morgonbestyr, vilket gick snabbare än vanligt. Och det var för att jag skulle till frissan, så jag varken stylade håret eller sminkade mig.

Frukost, fika, och lite snabb nyhetsläsning i datorn blev det sen. Sen vid strax före nio så gick jag iväg till Centrum. Jag hade tid hos Michaela på Plainer Shop klockan nio.

Och jag gjorde det som jag alltid gör: blekte massor med jätteljusa slingor, klippte håret jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, och noppade ögonbrynen. Köpte en stylingprodukt gjorde jag också, och bokade in en tid till nästa gång. 1.425:- kronor gick det på, och två och en halv timme tog det.

Här är en bild när jag sitter i värme med mina slingor.



Och här är två bilder på det färdiga resultatet.



Gick sen runt i Centrum för lite shopping. Apoteket, Åhléns, och Clas Ohlson blev det inköp på.

Kom sen hem vid strax efter tolv. Och då blev det lite lätt lunch och en fika.

Höll sen på här hemma under eftermiddagen med lite allmänna hushållsbestyr. Satt även lite vid datorn.

Jimmy kom sen hit direkt efter sin första arbetsdag efter hans jul- och nyårsledighet. Han hjälpte mig (som vanligt) med några saker som jag behövde hjälp med. Och han skulle även hämta några saker.

Vi åt också middag ihop. Säkert över en vecka sen som vi åt pizza! Så det var ju verkligen dags igen! ;-D



Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö. Och jag satte mig då med datorn en stund.

Borzko jobbar sent i dag, och beräknar att vara hemma vid åttatiden.

Nu ska jag sätta mig och läsa i en ny bok. Egentligen så har jag tio stycken recensionsböcker som borde gå före... Men jag kan ju inte hålla mig... Jag bara MÅSTE börja att läsa i "Låt de gamla drömmarna dö" av John Ajvide Lindqvist, som jag fick i dag. Recensionsdatum är inte förrän den 25 januari.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Snyggt blev det! :-)

2011-01-03 @ 22:44:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! :-D

2011-01-03 @ 22:52:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Nice hairdo och jag håller med, - var ju banne mig på tiden att ni åt pizza! :)

2011-01-03 @ 23:48:14
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Tackar, tackar! :-D

Och visst var det!? Säkert en vecka sen! ;-)

2011-01-04 @ 09:17:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0