Måndagen den 31 januari 2011.


Den här veckan har jag ändrade arbetstider. Från dom vanliga sex-till-två, till sju-till-tre. Jag har det var femte vecka, eftersom jag då jobbar kvar med mellanmålet.

Så jag kom alltså till jobbet klockan sju, och började arbetsdagen med att fika. Efter det så städade jag i matsalarna. Sen gick jag in i skalen och jobbade med grönsakerna. Efter det så jobbade jag i disken, med diskplock och grovdisk. Och slutligen så jobbade jag då alltså med mellanmålet.

Vi serverade spaghetti med kycklingsås i dag. Och vår salladsbuffé.

Personalbrist i annexskolan i dag, så vi fick skicka ner en kollega dit. Men en annan kollega, som egentligen är ledig på måndagar, kom och jobbade.

Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.

En kollega i skolan, en lärare, slutade hos oss i dag, och det kändes tråkigt. Det var en av mina favoriter, som jag ofta har pratat med.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen, och sen gick jag till Centrum och till Solakuten. Solade för andra gången, och bara tio minuter i dag också.

När jag sen kom hem igen, så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Middag åt jag sen vid femtiden.

Vardagsrumssoffan blev det sen, med datorn i knäet.

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden i dag.



Nu ska jag välja ut en ny recensionsbok att börja att läsa i.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0