Onsdagen den 5 januari 2011.


Och även i morse så började min dag klockan halvåtta när min kära iPhone4 larmade. Dusch, iordninggörande, frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn, blev det sen som vanligt.

Vid tiotiden så ringde Borzko från jobbet och berättade att hans mobil var borta... Han fick ju en ny mobil av mig i julklapp för bara två veckor sen, och nu hade han förmodligen tappat den... :-/

Vid halvelvatiden så gick jag till Centrum och till T-banan. Åkte sen in mot stan för att möta upp med Jenny vid T-Centralen. Hon hade en ledig dag i dag, och vi hade bestämt att vi skulle luncha i stan.

Först så gick vi till Wasa Vaccination. Jag hade tänkt kolla upp om jag behövde några sprutor inför vår Thailandsresa, och också be att få ett recept utskrivet på drickvaccinet Ducural.

När vi kom så var det nummer 51 och vi fick 79... Vi satt i över en halvtimme och då hade det bara gått 5 nummer... Vi insåg att vi nog skulle få sitta i flera timmar, så vi gick därifrån. Jag åker in en annan dag istället, ensam, eftersom Jenny ändå inte ska vaccinera sig.

Så vi gick och lunchade istället. Det blev restaurangen på Åhléns, och vi åt båda två av Buffén.



Det finns både Tacobuffé och Vegetarisk Buffé där. Jenny tog mest av tacos, och jag tog mest av vegetariskt.



Vi satt sen där i säkert två timmar. Åt först, och sen fikade vi. Och så pratade, pratade, och pratade vi.

(Även i telefon ibland).



Sen så gick vi därifrån och lite runt i affärer. Jenny köpte några smågrejer, och jag köpte ingenting i dag.

Vi gick sen till Hötorget för att ta tunnelbanan.



Skiljdes åt vid Gullmarsplan gjorde vi sen. Jenny åkte till Högdalen och hem till Mattias. Och jag åkte hem till Farsta.

Mysigt att få om Jenny i fyra timmar! :-D

När jag kom hem så gick jag en liten promenad. Från vårt hus, till stället där Borzko parkerar sin lastbil om nätterna, och sen hem igen. Hela vägen, fram och tillbaka, ringde jag till hans mobil... Man vet ju aldrig... Jag kunde ju haft tur... Och hört den ringa i någon snöhög på vägen... Men det gjorde jag ju förstås inte...

Sen höll jag på med lite diverse hushållsbestyr här när jag kom hem igen, vid fyratiden. Satt lite med datorn också.

Borzko kom sen hem från jobbet vid sextiden. Då åt vi middag tillsammans. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Och efter det gick han till Centrum och till Pressbyrån för att köpa sig ett kontantkort att ha tills han får sitt nya sim-kort i nästa vecka. Han har ju abonnemang genom jobbet, så dom har beställt ett nytt kort. Och så tog han fram sin gamla mobil igen...

Jag ringde Folksam för att höra vad självrisken var på vår Allriskförsäkring. Och den var ju förstås på 1.500:- kronor... Och mobilen kostade ju 1.500:- kronor...



Kommentarer
Postat av: Mia

Hej, ville bara berätta att jag var i Skärholmen på Svea vaccin & tog min spruta & det gick fort & det var en super bra syrra där som man verkligen kunde prata med om vad man ska ta för spruta osv.



Ett litet tips bara.



Kram

2011-01-05 @ 20:21:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Hej! Okej! Jag kanske borde åka dit då istället! Jag har varit tidigare på Wasa Vaccination och tyckt att dom varit bra, därför åkte jag dit igen. Får se hur jag gör. Tack för tipset i alla fall. Kram!

2011-01-05 @ 21:33:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Du verkar ha haft en trevlig dag i stan, själv har jag knappt lämnat köksbordet, men jag har haft en alldeles utmärkt dag ändå! :-D

Så tråkigt med mobilen.. :-/

2011-01-05 @ 22:51:29
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en mycket trevlig stund i stan med Jenny! Mysigt att få rå om henne sådär, prata massor, och äta gott. Och på kvällen har läst, läst, och läst.

Ja, trist med mobilen... Just för att den var så alldeles ny. Men, men, det är ju inga jättepengar ändå.

2011-01-05 @ 22:55:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej ! Har Jenny tänkt börja blogga igen?

2011-01-09 @ 02:46:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Hon har funderat lite på det, men det verkar inte att bli av, tyvärr. Kanske att hon förhoppningsvis börjar igen när Blogg.Esse kommer med sin iPhone-app! :-D

2011-01-09 @ 08:47:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0