Söndagen den 16 januari 2011.


Min morgon var likadan i dag, som den var i går. Jag gick upp halvåtta när min mobil larmade. Duschade sen och gjorde mig i ordning. Fika och nyhetsläsning i datorn sen. Borzko gick upp halvnio, och när han var klar med sina morgonbestyr, så åt vi frukost, fikade, och satt och pratade en stund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen även i dag för att träna. Och jag var lat även i dag och stannade hemma. Det var cirka en plusgrad, mörkt, grått och trist, och det regnade...

Jag bestämde mig för en innedag i dag också, med mina tre vanliga sysslor: hushållsbestyr, datorsittande, och bokläsning.

Och det blev så också. Jag höll på och fixade och grejade med lite diverse hushållssysslor. Jag satt en hel del med datorn och höll på med lite allt möjligt. Och jag fortsatte att läsa i boken som jag började på i går: "Offerrit" av Johannes Källström.

Borzko kom hem från gymmet vid tolvtiden. Då åt vi lunch och tog en fika. Sen så stack han iväg igen, den här gången till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

När han kom hem sen igen, så satte han sig och läste i sin bok.

Sen vid tretiden så gav vi oss båda två iväg i bilen. Borzko skulle hem till sin mamma i Hallunda på sitt vanliga söndagsbesök, men först så skjutsade han mig hem till Jimmy i Fagersjö.

Jag klippte håret på Jimmy, eller rättare sagt så körde jag hårtrimmern på honom. Sen så hjälpte han mig med några saker i datorn som jag behövde hjälp med. Och så åt vi middag ihop. Fikade gjorde vi också, och pratade förstås. Och vi satt båda lite med våra datorer.



Jag fixade lite med mitt skrivbord i datorn. Laddade ner lite gadgets bland annat. Bland annat några "Längtar till Thailand"-prylar. En nerräknare (41 dagar kvar), och väder där (26 grader), och ett bildspel med foton från förra gången som vi var där.



Vid halvåttatiden så kom sen Borzko och hämtade upp mig när han var på väg hem från sin mamma.

Vi tittade sen på teve. "Solsidan" förstås! Och sen blev det också "Time Out".

Lite bokläsning sen innan läggdags.



Kommentarer
Postat av: Snurran

och här blev det betapet med Rolle :-)

2011-01-16 @ 22:42:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Jessica :)

Åh jag ska också åka till Thailand nu i vår och vill också ha en nedräknare!!

Hur gör man en sån?

2011-01-17 @ 14:15:42
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica:): Det finns som "gadgets" som man kan ladda ner och ha på skrivbordet, i alla fall i windows 7 och i vista.

2011-01-17 @ 14:34:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ingen Betapet för mig i går. Men i lördags blev det hela fem matcher. :-)

2011-01-17 @ 14:35:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica:)

Hej Bim!

Jag fick till det,56 dagar har jag kvar hemma i Stockholm:)

2011-01-17 @ 18:41:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica:): Hej! Kul att du fixade det! 40 dagar har jag kvar! ;-D

2011-01-17 @ 20:05:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du de är extra goda skrattet om dagen ?

kolla då in min blogg & skratta ! :D

2011-01-18 @ 19:01:38
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Din skratt guide: Okej! Tack! Kanske kolla in! :-D

2011-01-18 @ 20:07:01
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0