Torsdagen den 13 januari 2011.


Gick upp halvfem som vanligt, och efter dusch och iordninggörande så gick jag ut till bilen en timme senare. Blev glad när jag såg att bilen var rensopad från snö och rutorna var skrapade. Det var min snälla man som hade gjort det på vägen till sin lastbil.

På jobbet blev dagen ungefär som i går, fast lite mer stressig... Städade i matsalarna först. Sen blev det jobb med grönsakerna i skalen. Och efter det så var jag i disken. I diskrummet hade vi det mycket stressigt i dag. Vi hade fortfarande en kollega på semester i dag, och vår extrapersonal var inte heller hos oss i dag.

Vi serverade fiskpanetter, kokt potatis, och filsås i dag. Och vår salladsbuffé.



Åkte direkt hem från jobbet i dag också. När jag öppnade posten så hade jag fått en räkning från Comhem på över tretusen kronor! Ringde förstås direkt upp dom, och det fixades till på en gång. Den skulle vara på cirka femhundra kronor (bredband och teve), så det var cirka tvåtusenfemhundra för mycket...

Sen klockan tre så väckte jag Jenny! Hon hade jobbat ett nattpass, och sen åkte hon hit till Farsta för att sova. Det skulle vara en hantverkare och jobba i Mattias lägenhet i dag, så därför ville hon inte sova där.

Hon åt sen "frukost", och jag åt middag. Och sen satt vi och fikade och pratade.

Jimmy ringde sen när han slutade jobbet, och sen kom han också förbi en stund. Han åt då middag. Och efter det så satt vi alla tre och fikade och pratade.

(Två dåliga bilder)...



Så småningom åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö. Och lite senare så kom Mattias och hämtade upp Jenny, och så skulle dom hem till honom i Högdalen. Jenny skulle sen senare åka iväg och jobba ännu ett nattpass.

Jag höll sen på och fixade och grejade med lite diverse hushållsbestyr. Och sen så satte jag mig med datorn.

Borzko hade möte på jobbet, och beräknar vara hemma vid niotiden.



Kommentarer
Postat av: Maria

Har Jenny flyttat till sin pojkvän? :-)

2011-01-13 @ 21:27:39
Postat av: Snurran

Oj! Hur kunde räkningen bli så himla fel egentligen??? Skönt att den VAR fel och inte rätt iallafall..!

2011-01-13 @ 21:46:31
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Nej, inte officiellt. Men hon är alltid där, så det är nästan som om hon bor där.

2011-01-14 @ 16:12:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det var för att vi hade tre månaders testa på alla kanaler gratis, som vi fick när vi köpte vår nya teve. Sen hade dom gjort som om vi hade sagt upp abonnemanget efter tre månader när vi hade bindningstid på tolv månader, eftersom vi återgick till vårt gamla abonnemang på åtta favoriter istället för large. Så det var ett misstag från deras sida.

2011-01-14 @ 16:14:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0