Fredagen den 15 juli 2011 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


I dag började dagen för mig klockan sju, när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

Borzko hade sin veckans lediga dag i dag, och sen börjar hans semester efter det, så han är nu ledig i drygt tre veckor framåt. Hans mobil larmade klockan åtta, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

När vi båda var klara så åt vi frukost, fikade, och satt och planerade dagen.

Borzko satte sen igång med att fortsätta med ihopskruvandet av alla våra Billy-bokhyllor. Och jag höll på med en massa pappersarbete och datorarbete. Bland annat så skickade jag iväg våra flyttkort i dag.



Vid halvtolvtiden så lämnade vi bokhyllorna och pappersarbetet och åkte iväg med bilen.

Först åkte vi till vår lägenhet för att vi återigen behövde mäta och kolla lite.

Några kort från balkongen blev det också.



Ett inzoomat kort på huset som mina föräldrar bor i, och som ligger på andra sidan centrum.



Och ett inzoomat kort taget mot sjön Magelungen och Farstahallen.



När vi var klara med vårt mätande och kollande i lägenheten, så åkte vi iväg till IKEA i Kungens Kurva.

Och eftersom det var lunchdags, så började vi med att gå och fika.



Jag åt en liten ostsmörgås och en vaniljmunk.



Vi plockade sen ihop det vi skulle ha, två stycken plafonder till köket, fyra stycken små fönsterlampor, och tolv stycken blomkrukor.

Vi lämnade också tillbaka en taklampa till köket.

Sen åkte vi till Bauhaus i Länna. Där lämnade vi också tillbaka en annan lampa. Och så köpte vi borrar till borrmaskinen.

Efter det så åkte vi till Clas Ohlson i Farsta Centrum. Där handlade vi sågblad till sticksågsmaskinen, och en digital termometer.

(Har bloggat ett inlägg tidigare, med några bilder på en del av det som vi köpte.)

När vi kom hem igen, så släppte bara Borzko av mig, och sen åkte han iväg för att fixa bilen. Han tvättade den, dammsög den inuti, tankade, och kollade allting på den. På måndag har vi besiktning av bilen, och då vill man ju att den ska vara i ordning.

Jag höll på hemma igen med lite pappersarbete och datorjobb.

Vid femtiden sen så åt vi middag.

Efter det så skruvade Borzko ihop lite Billy-bokhyllor igen. Jag satte mig då och bloggade lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0