I dag har vi äntligen sålt allt vårt gamla guld!



Vi har länge, länge pratat om att sälja allt vårt "byrålådeguld". Jag har haft en hel del gamla guldsmycken som jag aldrig använder. Och även Borzko hade några saker.

Nu tyckte vi att det var dags att göra oss med det. Passar ju bra nu när vi ska flytta och har en massa extra utgifter.

Och jag blev faktiskt förvånad över hur mycket vi fick! Hade nog inte gissat på mer än hälften!

10.215:- fick vi!

Gold Buyers i Farsta Centrum sålde vi det till.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vet du ungefär var grammet låg på? :) Har också en hel del massa "skräp" i lådorna... så borde man väl kanske egentligen inte säga om guld, men det skulle kunna göra mer nytta i plånboken såhär i sommartider ;) Kram på dig!

2011-07-01 @ 20:01:31
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Nej, vi pratade faktiskt aldrig om vad vi fick per gram. Det där går ju alltid på dagspris. Sen är det ju olika beroende på hur många karat guldet är. Nästan allt vårt guld var 18 karat. Och jag är jätteglada att vi äntligen sålde vårt. Det blir ju tyvärr som "skräp" när det bara ligger i lådorna. Och varken Jenny eller Jimmy var intresserad av något av det. Så slå till du också! Bättre att ha nytta eller nöje för pengarna man får! Kram! :-D

2011-07-01 @ 20:08:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Så rätt ni gjorde. Det är ju egentligen meningslöst att ha det i byrålådan men ibland är det så svårt att ta beslut över att göra sig av med gamla grejer som inte används.

2011-07-02 @ 09:33:31
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, vi har tänkt det så himla länge. Jag är helt säker på att jag aldrig skulle vilja använda dom sakerna. Guldarmband i typ bismarck är inte min stil...

2011-07-02 @ 14:57:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

coolt jag har bara en enda guld ring som jag inte använder, ni fick ju mkt för era.

2011-07-03 @ 10:02:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria, Kiruna: Ja, det var klart mer än vad vi trodde vi skulle få. Lite arvegods var en del.

2011-07-03 @ 14:16:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0