Måndagen den 11 juli 2011.


Även i dag så har det varit en hyfsat aktiv dag, men ändå långt ifrån dom senaste tre dagarna. ;-)

Tyvärr så har jag liksom glömt bort att fotografera i dag! Det är verkligen inte likt mig, som brukar fotografera det mesta. Men i dag så blev det tyvärr inte så.

Dagen började när min kära iPhone larmade klockan sex. Upp då, duschade, gjorde mig i ordning, och sen blev det en fika och en nyhetsstund vid datorn.

Jimmy kom sen hit vid strax före åtta. Han hade hjälpt en kompis med skjuts på morgonen, därför var han uppe så tidigt på sin lediga dag.

Vi hade redan bestämt att vi skulle göra en del shopping ihop i dag, och så blev det.

Så vi stack iväg till Willys i Länna redan vid åttatiden. En liten storhandling blev det för oss båda två.

Efter det så åkte vi iväg till Jennys jobb, på McDonalds i Västberga, för att äta frukost där. Jenny hade tid med en liten pratstund också.

Därefter så åkte vi till IKEA. Vad jag köpte där har jag redan bloggat om. Jimmy köpte sig en hylla.

Sen åkte vi vidare till XL Bygg - Hägerstens Brädgård i Segeltorp, där Jimmy handlade en sak.

Och sen åkte vi hem till Farsta igen. Jag packade upp alla mina inköp, både från Willys, och från IKEA.

Jimmy plockade ihop lite saker som han behövde för att sätta upp sin hylla, borrmaskin bland annat.

Jag tog med mig min dator, och sen åkte vi båda hem till Jimmy i Fagersjö.

Så här ser det ut från Jimmys balkong.



Sen så var vi i Fagersjö en stund.

Och efter det blev det en sväng till Farsta Centrum, för Jimmy skulle göra ett inköp.

Tillbaka till Fagersjö igen.

Och så tillbaka till Farsta Centrum igen! För ännu ett inköp som Jimmy skulle göra! ;-D

På vägen tillbaka till Fagersjö igen, så köpte vi med oss middagsmat hem från Hamburgarprinsen. För mig blev det förstås deras underbara grekiska hamburgare!

Borzko kom sen dit direkt efter jobbet, med lastbilen.

Och så hjälpte han till med att sätta upp Jimmys hylla.



Så här blev det när det var färdigt. Han ska ha dvd-filmer på hyllan.



Borzko och jag åkte så småningom, i lastbilen, hem till Farsta.

"Lotta på Liseberg" blev det sen.

Och efter att det programmet var slut, så blev det datorn.



En av hantverkarna ringde i dag, och sa att det var lite strul... Det finns bara en enda lämplig plats att sätta in vår diskmaskin på. Där passar den bra, men det går inte att öppna luckan då... För luckan tar i elementet... Så han ringde för att diskutera vad vi ska göra åt problemet. Och vi kom fram till att vi får lov att köpa ett annat element och sätta dit. Hoppas att det inte blir alltför dyrt bara... Först inköp av ett element, och så den extra arbetskostnaden...



Grattis till Jenny och Mattias som firar ett år tillsammans i dag! <3<3



Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Jag är grymt imponerad över hur MYCKET du hinner göra varje dag.....

2011-07-12 @ 10:10:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Tack ska du ha! Men vissa dagar gör jag nästan ingenting! ;-D

2011-07-12 @ 10:51:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är så tråkigt att du knappt bloggar något alls under dagarna, utan att du istället skriver jättelånga inlägg på kvällarna. Jag älskar din blogg och tycker att den är super att läsa! Det vore roligare om man fick lite mer sporadiskt bloggande, vad du gör just i stunden, vad du tänker, hur du mår osv. Istället för allt på en gång sent på kvällen!



Och sen undrar jag även; Tycker du själv att alla låtar som du har som "Dagens Låt" är bra? Eller är det för läsarnas skull du lägger upp dem?



Ha det gott och se nu till att inreda lägenheten fräscht och fint! Kram

2011-07-12 @ 19:40:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Jag förstår precis vad du menar. Förut så delade jag upp Dagens Dagbok-inläggen i flera inlägg. Oftast hade jag "morgonen och förmiddagen", "eftermiddagen", och "kvällen". Men jag vet inte varför det har blivit så här. Oftast så är det väl så att jag inte tar mig tiden till datorn på dagen, utan det blir på kvällen som jag sätter mig och bloggar.



Men tack ändå för ditt beröm om min blogg! Jag ska försöka att tänka på det och ha lite mer korta inlägg på dagen. Oftast så blir det väl statusuppdateringar på Facebook under dagen istället...



Jag tycker alltid upp alla låtar som jag lägger upp. Någon gång har det kanske hänt att jag har lagt upp någon till någon annan. Men till nittionio procent så är det musik som jag själv gillar.



Tack! Det kommer att bli superfint! Kort kommer så klart! Kram! :-D



2011-07-12 @ 20:20:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0