Måndagen den 25 juli 2011.


Även i dag så klev vi upp tidigt. Borzko gick upp klockan sex, och jag klockan halvsju. Efter våra morgonbestyr och frukost så åkte Borzko iväg till Ramirent i Årsta och hyrde en riktigt rejäl borrhammare (slagborrmaskin). Vi ska ha den i åtta dagar nu, för den vi har själva är så himla värdelös.

Vid halvniotiden sen så packade vi in lite grejer i bilen, och så åkte vi upp till lägenheten. Precis då så kom en av målarna dit. Han skulle fixa fogarna mellan väggarna och golvsocklarna. Och så skulle han ta bort allt skräp och allt arbetsmaterial som stod på balkongen och i badrummet.

Vi pratade bara lite med honom, och sen så åkte vi hem igen. Vi tyckte det var bättre att han fick jobba i fred.

Fixade med lite allt möjligt hemma istället då. Jag grejade med månadens överföringar och betalade räkningarna bland annat.

Sen vid strax före tio så gick vi till Centrum för lite inköp.

Först var vi på Clas Ohlson och köpte glödlampor, batterier, skruvar, och lite andra småsaker.

Efter det var vi på Happy Homes och köpte lite småprylar där också.

Sen var vi på Hemköp och köpte en ny golvmopp.

Ur & Penn var vi också och shoppade på, för Borzko behövde en ny armbandsklocka. Det blev en snygg och vattentålig Casio. Nersatt från ettusen kronor, till fyrahundra kronor.

När vi var klara med shoppingen så åkte vi upp till vår nya lägenhet igen, för att se om målaren var klar eller kvar. Han var färdig, och hade åkt därifrån.

Då satte vi igång med dagens jobb i lägenheten. Cirka sex timmars jobb blev det i dag, mellan elva och fem.

Vi skurade badrummet och balkongen. Vi tog bort en massa självhäftande plast från flera av köksskåpen. Vi hämtade cirka femton flyttkartonger med allt som skulle in i dom båda klädkamrarna, och vi packade också upp dom.

Vi hämtade och ställde upp våra balkongmöbler. Men tyvärr så var det inget balkongväder i dag precis...



Persiennfirman kom och mätte våra fönster, och vi gjorde en beställning på persienner till alla våra fjorton fönster. 7.650:- kommer det att kosta...

En massa annat gjorde vi säkert också, som jag har glömt bort nu.

Sen åkte vi hem till gamla lägenheten vid femtiden. Middag åt vi då. Och sen vid sextiden så stack Borzko iväg till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll.

Jag satte mig då i soffan med datorn och böckerna.



Snart så ska jag se på "Lotta på Liseberg".

Och sen efter det, och när Borzko har kommit hem från matchen, så tittar vi förmodligen på en dvd-film.



Två (2!) dagar kvar till flytt! :-D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Va härligt det måste vara att sitta så högt uppe en solig dag. Eller en regnig dag om man har något litet parasoll :-) Mysigt!

2011-07-25 @ 20:05:23
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vad sugen jag blir på att flytta nu också, haha. Har gått i tankarna länge att sälja min lägenhet och köpa en större men är lite rädd för att inte få min lägenhet såld och sen sitta där med dubbla hyror och lån. Kan inget om mäklare och sånt, tar dom ut höga avgifter?

2011-07-25 @ 20:26:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, det är underbart där uppe! I alla fall soliga dagar! Regniga dagar håller jag mig nog inomhus och framför fönstret istället! ;-D

2011-07-25 @ 20:50:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Mäklare tar procent på det man får för lägenheten. Drygt sextiotusen blev det för oss...

2011-07-25 @ 20:51:36
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0