Onsdagen den 27 juli 2011.


Även i morse så var vi uppe tidigt, vid sex-sju-tiden båda två. Och efter dusch, ordninggörande, och frukost, så satte vi igång med dagens jobb. Sista dagen innan flytten...

Borzko gick upp till nya lägenheten och var där hela morgonen, förmiddagen, och en bit in på eftermiddagen. Glasmästarkillen, målaren, och persiennkillarna var där.

Jag höll mig här hemma då, tyckte det räckte med folk där uppe, och så packade jag ner dom allra sista sakerna. Lämnade bara det som vi absolut måste ha i kväll och i morgon bitti.

När alla hantverkarna var klara i lägenheten så kom Borzko och hämtade mig och flyttkartongerna som jag hade packat.

Nya glas i båda dom trasiga fönstren var på plats. Alla dom fjorton persiennerna likaså. Målaren har en sista målning av det stora, före detta trasiga, fönstret kvar, och det kommer han och gör på fredag.

Sen så jobbade vi i nya lägenheten resten av eftermiddagen och en bit in på kvällen.

Jimmy slutade tidigt på jobbet i dag, så han kom direkt till oss och hjälpte till.

Han hjälpte till med att fixa så att internet och teve fungerade.

Jag packade upp det som jag hade packat ner under förmiddagen. Jag putsade alla fönster, igen, på in- och utsidan, men inte emellan. Jag byggde ihop lite förvaringslådor.

Borzko och Jimmy satte upp två stycken hatthyllor. Sen byggde dom ihop hallgarderoben och förankrade den i väggen, och satte sen dit spegeldörrarna.

En massa annat höll vi också på och fixade och grejade med.

Pizza vid diskbänken blev det till middag. Och en fika på balkongen tog vi oss tid till också.

Nu är klockan strax åtta, och vi ska väl snart avsluta här för i dag. Och så ska vi hem till Lysviksgatan 43 B och sova där för allra sista gången. För i morgon så flyttar vi ju äntligen! ;-D

Men vi har "för-flyttat" väldigt duktigt. Cirka hälften, 40 st, av våra 80 stycken flyttkartonger är redan flyttade och uppackade. Dom fyrtio som är kvar, det är "bara" boklådor. Så det är dom som ska flyttas, och så alla möbler förstås. Bland annat mina sjutton bokhyllor plus sjutton överhyllor.

:-D 

Tre bilder från i dag:


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad det är roligt att följa er i flytten! :D Jag tycker det är jättekul när man flyttar, visst är det jobbigt att packa ner och upp allting, men det är ändå roligt :)

2011-07-27 @ 20:43:18
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gillar Borzkos min på pizza-bilden :-) Är det lite "sluta fota när jag äter"-varning? :-D

2011-07-27 @ 21:05:33
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Marika

du får visa bilder sen =)

2011-07-27 @ 22:38:11
Postat av: Nilla

Förstår att ni är mitt upp i flytten nu, och det känns nästan som vi är med på ett litet hörn :)

Tycker ni är superduktiga, er ska man allt anlita när man ska flytta :)) Skoja bara, vet att du haft hur mycket som helst med allt, fast jag tycker ni gjort det jättebra.

Lycka till och äntligen är ni hemma i er fina lägenhet.

Kram till dig!!!

2011-07-28 @ 12:33:18
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Kul att du gillar att följa med i vår flytt! Och även om det är väldigt jobbigt, så är det ju också väldigt roligt! :-D

2011-07-28 @ 22:55:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Hahaha! Ja, så kanske det var! ;-D Fast han har faktiskt ingenting emot att bli fotad. :-)

2011-07-28 @ 22:56:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marika: Ja, då! Jag lovar! Bilder kommer! :-D

2011-07-28 @ 22:56:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Vi är faktiskt rätt så bra på att planera och organisera! Och det mesta har gått bra i dag!



Nu sitter jag och stormtrivs och njuter i min härliga lägenhet! :-D



Kram!



2011-07-28 @ 22:57:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0