Söndagen den 10 juli 2011.


Och även den här dagen blev en otroligt aktiv dag, för tredje dagen i rad.

Morgon började halvåtta med att mobilen larmade. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp halvnio, och när han var klar med sina morgonbestyr så åt vi frukost, fikade, och satt och planerade dagen.

Vid tiotiden åkte jag och hämtade upp Jimmy, för han hade lovat att hjälpa oss i dag också.

Borzko och Jimmy åkte då först iväg till Återvinningscentralen med våra sex gamla bokhyllor från vardagsrummet.

När dom sen kom hem igen, så packade dom in allt som har stått i vår källare, i Borzkos lastbil, och så körde dom över det till vårt nya hus, och ställde ner allting i källaren där. Våra cyklar tog dom med sig också.

Jag följde inte med varken till ÅVC eller till vår nya adress. Utan jag var hemma och röjde i köket. Jag gick igen alla skåp och lådor och rensade ut en massa saker, som jag sen ställde i grovsoprummet. Och jag packade även ner en hel del från köket, sånt som jag vet att vi inte kommer att behöva dom närmaste arton dagarna. Åtta lådor blev det från köket i dag.

Här står dom åtta kökslådorna uppe i vardagsrummet:



(Dom kökssakerna som jag gjorde mig av med, ställde jag snyggt i IKEA-kassar i grovsoprummet. När vi kom ut dit några timmar senare, då var allting borta! Likadant var det i går, när vi ställde dit två tavlor, då var dom också borta lite senare! Kul tycker jag! Att några andra fick glädje av våra saker! För det var inget fel på dom.)

Några Billy-bokhyllor skruvade vi ihop sen. Så nu är sju stycken underhyllor klara av dom nya som vi köpte. Fyra stycken kvar att fixa, plus elva stycken överhyllor...

Här bygger Jimmy och Borzko hyllor för fullt:



Nu står det sju höga bokhyllor ute på vår inglasade entré:



Och det innebär att all min utsikt från köket försvann...:



Efter det så åt vi middag. Och som så ofta så blev det varsin Kreta från Pizzeria Americana:



Efter middagen, och en fika, så åkte Jimmy hem.

Och då gick Borzko och jag upp till vår nya lägenhet. Vi gick dit för att plocka bort alla dom gamla persiennerna. Sen ska ju fönstren bli målade, och så ska vi ha upp nya persienner.

Det tog över två timmar att få bort allihopa. Tror att det var sammanlagt fjorton fönster, eftersom det är ett vädringsfönster och ett stort fönster på varje ställe. Sju ställen med två på varje tror jag att det var.

Borzko håller på med fönstret i köket:



Här ser man var den numer borttagna väggen har suttit:



En liten olycka hände också. Borzko råkade ha sönder ett glas på ett av vädringsfönstrerna i sovrummet. Men det är tre glas i varje fönster, och det var det yttersta fönstret bara, tur nog.

Det trasiga fönstret:



Två kort från balkongen blev det också taget i kväll.

Fina moln:



Och utsikten mot sjön Magelungen, lite inzoomat:



När vi kom hem igen, så höll vi på och plockade och fixade lite allmänt.

Sen var vi äntligen klara med dagens arbete. Satte oss i soffan vid halvåttatiden för att slappa lite.

Tittade på fjärde avsnittet i första säsongen av "Sons of Anarchy".

Sen gick Borzko och la sig redan vid niotiden, för han ska upp redan klockan tre i morgon bitti (eller i natt kanske man säger).

Jag satte mig då med datorn i knäet för att blogga, läsa bloggar, och facebooka. Får se om jag kanske ska läsa lite i min bok sen också.


Kommentarer
Postat av: Marisa

Ser bra ut,ni ligger i fas.Ser ut som om ni får ett stort kök igen med matplats,va bra!!



2011-07-10 @ 22:41:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marisa: Ja, än så länge, (peppar, peppar), så ligger vi bra till! ;-D



Och köket blir hyfsat stort med en bra matplats, det gillar jag! :-D

2011-07-10 @ 22:45:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

trist med det trasiga fönstret.. :-/

2011-07-10 @ 23:21:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, fast det var ju bara ett glas, och bara på ett litet vädringsfönster, så det var ju faktiskt tur i oturen! Man måste fokusera på det positiva hela tiden! Så så himla trist var det ju faktiskt inte! ;-D

2011-07-10 @ 23:25:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Oj vad duktiga ni är! Du kan vara helt lugn, det här fixar ni :-)



2011-07-11 @ 06:26:00
Postat av: Kristina

Du/Ni kommer fixa det här galant! Trist på fönstret men det är bara ett fönster ;) Visst är det skoj att ställa ned användbara saker i grovsoprummet och se att andra har användning för det? Jag gör så hela tiden,kläder skänker jag till kyrkan här, de ger dem till hemlösa.

Spännade att följa er flytt, ser fram emot julaftonsfotona, tänk så fint ni kommer ha det! :)

Sommarkramar!

2011-07-11 @ 07:56:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, vi är faktiskt duktiga! Och jag tror också vi kommer att fixa det! (Jag är i så fall mer orolig över att inte hantverkarna ska hinna..)

2011-07-11 @ 08:03:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kristina: Jadå! Vi kommer att fixa det! ;-D



Och jag bryr mig inte heller speciellt om fönstret! Det lagar vi någon annan gång. Blir nog ingen jättekostnad.



Ja, det är jättekul när andra människor återvinner ens saker! Tänk att det finns vissa som med flit har sönder saker innan dom ställer ut saker, för att ingen ska ta det.. Konstigt, tycker jag.



Kul att du tycker att det är kul att följa vår flytt! Och att du ser fram emot julaftonsfotona!



Älskar trogna bloggläsare!

Kramar till dig också!

:-D



2011-07-11 @ 08:14:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0