Torsdagen den 28 juli 2011.


Oj, oj, oj, vilken dag! Tur att man inte flyttar så ofta! ;-D

Dagen började vid sextiden. Borzko åkte sen iväg vid strax före sju, hämtade först upp Jimmy, och sen åkte dom och hämtade lastbilen som vi hade hyrt på Statoil i Rågsved. Dom åkte sen till McDonalds i Sköndal och köpte frukost till oss alla.

Jenny och Mattias kom sen strax efteråt. Och när alla hade ätit klart så började vi att packa lastbilen.

Körde ett par vändor, och sen vid ett av tillfällena när hissen var proppfull med flyttlådor, så fastnade hissen... Det var ingen person i den, för några stod nere i porten och fyllde hissen, tryckte upp den, och sen stod några uppe och tog emot grejerna.

Vi hade inte fyllt hissen för mycket, för vi räknade ut att det var ungefär 350 kg i lådorna, och hissen tar 500 kg.

Så medans vi väntade på hissreparatören så höll vi på och jobbade med annat i lägenheten.

Jenny och Mattias gick ner till Centrum och köpte lunch också. McDonalds även den gången.

Dom var även på Systembolaget, och då köpte Jenny en present till mig. En alkoholfri Pina Colada som hon tyckte att jag skulle dricka på min balkong.

Så småningom så blev hissen fixad, och vi kunde fortsätta att flytta alla saker.

Vid halvfyratiden så var det sista av våra saker inne i vår nya lägenhet. Jenny och Mattias åkte då iväg, för dom hade annat för sig. Men Jimmy stannade kvar för att hjälpa oss mer.

Borzko åkte iväg och lämnade tillbaka lastbilen.

Sen så jobbade jag, Borzko, och Jimmy med allting i lägenheten. Ställde upp alla mina sjuttton bokhylledelar, satte fast alla i väggen, monterade ihop möbler, byggde ihop en sänggavel, packade upp några flyttkartonger, med mera.

Middag blev det från vår närmaste pizzeria, som numer är Lilla Bas Pizzeria på Larsbodavägen 55. Borzko och Jimmy åt pizza, och jag åt en grekisk sallad.

Vi fortsatte sen att jobba fram till niotiden. Då åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö. Borzko och jag satte oss då på balkongen och njöt av den helt fantastiska kvällen.

Borzko läste i sin bok och drack en öl. Jag satt med datorn i knät och drack min alkoholfria Pina Colada som jag hade fått av Jenny tidigare.



Tack så mycket kära Jimmy, Jenny, och Mattias för all hjälp i dag!



Och jag måste ju bara säga att jag är helt övertygad om att jag kommer att trivas helt fantastiskt bra här! Jag älskar lägenheten! Det är så otroligt trivsam! Och balkongen och utsikten är ju helt underbar!



Och nu har vi tio dagar på oss att fixa i ordning lägenheten helt perfekt! Sen börjar Borzko att jobba igen. Och då har jag två veckor kvar av min ledighet, som jag då hoppas kunna tillbringa en hel del tid av på min balkong!

Och sen, när jag börjar att jobba igen, så sätter badrumsrenoveringen igång... Men dom fem veckorna vill jag inte tänka på nu... Nu vill jag bara njuta. Dom bekymren och problemen tar vi sen.



Här kommer tio fotografier från dagen:

Jenny och lastbilen.



Provisorisk lunch i köket, innan vi hade fått upp köksmöblerna, under tiden som hissen satt fast.



Och sen till middagen så hade vi alla fall bord och stolar.



Jimmy fixar med vår fristående nya sänggavel. Tur att han är smal, för inne i den hade varken jag eller Borzko fått plats! ;-D



Och här är min Pina Colada som jag drack på balkongen vid niotiden.



Och den underbara solnedgången.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilken rolig bild på Jimmy bakom sänggaveln:-D! Och vilken underbar utsikt du har, helt otroligt!

2011-07-28 @ 23:53:59
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Kristina

Fy fasiken vad ni är bra!! Tänk att flytten gick så smärtfritt Bim ;)

Strunt i stambytet, du kommer inte undan, tänk på julaftonskvällen istället!

Kram till er alla duktiga flyttare, ni får organisera min nästa flytt :)

/Kristina

2011-07-28 @ 23:56:12
Postat av: Camilla

Härligt att höra att allt gått bra! Gullig bild på jimmy bakom sänggaveln ;) Ser fram emot att kanske få se några bilder på lägenheten sedan när du känner för det! Tror ni kommer att sova gott inatt :)

2011-07-29 @ 00:36:18
Postat av: finkan

Var nere i C idag, tittade upp emot "ditt hus" och tänkte på er som höll på att flytta idag. Skönt att det är över och att det gick bra. Ni kommer säkert trivas jättebra där :)

2011-07-29 @ 00:40:56
URL: http://finkan.blogspot.com/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, visst är Jimmy fin där! ;-D Själv hade jag nog fått cellskräck, om jag ens hade fått plats där!



Utsikten är helt underbar! Alla min bloggläsare kommer nog att tröttna på alla mina foton på moln och solnedgångar! ;-)

2011-07-29 @ 07:19:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kristina: Ja, helt smärtfritt gick det ju i och för sig inte! Med tanke på hissproblemet! ;-D



Och ungdomarna är väldigt duktiga! Små arbetsmyror allihopa! :-D



Precis! Jag ska tänka på jul och nästa vår, istället för stambytet! ;-)



Kram!

2011-07-29 @ 07:20:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Ja, Jimmy är söt där! ;-D



Foton kommer givetvis. Men just nu så är det bara en enda röra och kartonger överallt. Så fort jag får undan i alla fall lite så kommer det kort.



Jag sov sådär.. Mycket nya ljud överallt. Men det vänjer jag mig snart med. Borzko däremot sov som en sten!

2011-07-29 @ 07:22:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Finkan: Ja, jag trivs redan underbart! Trots röran! Det kommer att bli så härligt här! :-D

2011-07-29 @ 07:22:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Katarina

Ja men nu har du äntligen flyttat.Lycka till med ditt nya boende! :-)

Hoppas hissen kommer funkar för det mesta. Så du inte har otur med att komma till ett hus där hissen jämt och ständigt går sönder... När jag bodde på Vintrosagatan i Hagsätra var min hiss tyvärr ofta pajj. Undrar lite om du har en lucka i balkongolvet? För ända till himmelen når väl knappast några brandstegar?

2011-07-29 @ 07:40:36
URL: http://morsaneokay.blogg.se/
Postat av: Birgittha Johansson

Hej Bim! grattis till ert nya hem! Fantastiskt fin utsikt!

Kram Birgittha i Småland

2011-07-29 @ 15:21:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Katarina: Tack Katarina!



Ja, det får vi hoppas. Vi har ju i och för sig två hissar, en stor och en liten.



Nej, vi har ingen lucka i balkonggolvet. Och hit upp når nog brandstegen! ;-D



2011-07-29 @ 23:45:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Tack! Och utsikten är underbar! Kram! :-)

2011-07-29 @ 23:45:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0