"Bergsstjärnan" av Pebbles Karlsson Ambrose - 2010 - Bok



---------

Recension av boken: "Bergsstjärnan" av Pebbles Karlsson Ambrose (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Science Fiction)

---------


"Ett rymdskepp kraschar i Alpias höga berg och ett barn, den enda arvingen till det mäktiga Imperiet, överlever. Cassiopeia Orionis växer upp på den lilla planeten i utkanten av universum. Kommer hon att klara sig? Kommer hon att kunna axla rollen som Härskarinna en dag?"

 

(Kopierat från bokparlor.se)

 

--------- 

Jag fick en förfrågan av en vän på Facebook om jag ville läsa, recensera, och blogga om den här boken. Och det ville jag ju förstås.

Har inte läst så mycket science fiction-böcker överhuvudtaget tidigare. Och dom gånger som jag har gjort det, så har jag inte varit så jätteförtjust i dom.

Men det var länge sedan som jag provade, och nu när jag fick en förfrågan, så tyckte jag att det var dags att testa den genren igen.

Men jag måste nog återigen konstatera att det inte riktigt är min typ av genre.

Jag vet inte vad det är, men science fiction-böcker tilltalar mig inte speciellt mycket.

Men ändå så tyckte jag att den här boken var helt okej. Den var lättläst och välskriven. Och storyn var helt okej. Gillar man den här genren, så tycker man säkert att boken är jättebra.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------

Betyg: 3 av 5.

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget BokPärlor.

Här har jag skrivit om boken tidigare.


---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0