"Insidious" - 2011 - Film - Dvd

    

"Insidious" - 2011 - Genre: Skräck

"Josh och Renai har precis flyttat in i ett stort hus tillsammans med sina tre barn när en av sönerna är med om en olycka på vinden och hamnar i koma. När han några månader senare får komma hem för att vårdas av familjen inträffar en rad oförklarliga och skrämmande händelser. Josh och Renai börjar misstänka att huset är hemsökt, men sanningen överträffar deras vildaste mardrömmar."

(Kopierat från Lovefilm)

En faktiskt hyfsat bra skräckfilm! Inte så ofta som man hittar skräckfilmer som man faktiskt blir skrämd av. Den här fick jag gåshud av flera gånger, och blev också lite småsvettig ibland.

Den var läskigast i början, och sen spårade den ur lite grann i slutet, som ofta skräckfilmer gör, tycker jag.

Bra skådespelare, och filmen kändes lite som en nyinspelning av den gamla klassiska skräckfilmen "Poltergeist" från 1982.

Så till er som gillar skräckfilmer, kan jag varmt rekommendera "Insidious".

Betyg: 3,5 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag blev besviken när jag såg Insidious.. :( Jag hade hört att den skulle va jätteläskig o spännande, men tyckte inte den var nå vidare.. =/

2011-06-19 @ 10:35:29
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Jag tyckte den var läskig i början, men som jag skrev ovanför, så tyckte jag den spårade ur på slutet. Synd...

2011-06-19 @ 10:38:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Tyckte också den spårade ur i slutet. Men jag hoppade till flera gånger och skrek högt ett par gånger. haha :)

2011-06-19 @ 22:07:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, jag gjorde det samma som du! Synd att den inte var lika bra hela filmen igenom.

2011-06-19 @ 22:23:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0