Lördagen den 4 juni 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta, som vanligt på lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han var klar med sina morgonbestyr så åt vi frukost.

Och eftersom prognosen i går såg ut så här:



så hade vi bestämt att vi skulle göra årets första besök på stranden i dag.

Så vi packade ihop våra saker, och vid halvtiotiden så kom vi till Farstastrandsbadet.

Inte så många där vid den tiden.



Vi solade, läste i våra böcker, och lyssnade på musik.

Efter en stund så kom också min Pappa dit. Tyvärr så mådde inte min Mamma så bra i dag, så hon var inte med.

(Vi hade planerat att gå ut och äta middag på restaurang i kväll med mina föräldrar, men det orkade tyvärr inte min Mamma heller med).

Pappa satt där och pratade i ett par timmar, och vi fikade också.



Det var strålande sol hela dagen, från en klarblå himmel. Men det blåste väldigt mycket, så jag blev inte speciellt badsugen. Och när jag såg temperaturen i sjön Magelungen, femton grader..., så ville jag absolut inte bada.

När vi sen gav oss iväg hemåt, vid halvtvåtiden, efter ungefär fyra timmar på stranden, så var det lite mer folk än när vi kom på morgonen.



När vi kom hem så var vi bara inne en kort stund, och sen gav vi oss iväg för lite shopping.

Vi åkte till Bauhaus för att köpa trätrall till vår nya kommande balkong. Köpte en sort som såg ut som ljust lite plastigt trä, för åttahundra kronor.

Sen åkte vi till Farsta Centrum. Där köpte jag mig ett par nya ECCO-sandaler. (Länk till ett tidigare bloggat inlägg).

Och efter det så åkte vi tillbaka till Bauhaus igen. Vi hade efter en stund insett att vi ville nog i alla fall ha lite mer traditionell trätrall, som vi hade tänkt oss från början. (Vet inte egentligen varför vi köpte den andra först). Så vi lämnade tillbaka den som vi hade köpt, och så köpte vi en annan sort, i lite mörkare, "mer riktigt" trä. (Länk till ett tidigare bloggat inlägg).

När vi återigen kom hem, så åt vi middag.

Och efter det så satte vi oss uppe på balkongen och njöt av den sköna sena eftermiddags-/tidiga kvälls-solen. Läste i våra böcker, drack kaffe, och jag satt även lite med datorn.



Nu lär vi säkert sitta här till framåt åttatiden. Då går vi nog in och tittar på "Kvällen är din" med Martin Stenmarck. Och efter det så blir det nog dvd-filmstittande, precis som i går kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0