Måndagen den 6 juni 2011.


I morse så larmade mobilen klockan halvfem, trots min lediga dag. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen blev det frukost, kaffe, och lite nyhetsläsning i datorn.

Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba i dag.

Vid sextiden sen så åkte jag iväg med bilen. Först åkte jag till Fagersjö och hämtade upp Jimmy, som skulle följa med som sällskap. Och sen så åkte vi till Högdalen och hämtade upp Jenny och Mattias, som vi skulle skjutsa till Skavsta.

Lite drygt en timme tog det att köra till Skavsta. Vi kramades hejdå, och sen åkte Jimmy och jag mot Stockholm igen.

Jenny och Mattias flög sen till Rom, och kommer hem på torsdag kväll igen.

Jimmy och jag stannade sen till på McDonalds i Älvsjö, där jag bjöd honom på frukost, som tack för att han följde med mig.



Vid niotiden så var jag hemma igen. Jag bytte då bara om, packade min väska, och så gav jag mig av till Farstastrandsbadet.

När jag kom dit så var det inte så många där.



Sen så satt/låg jag där i ungefär fyra timmar och solade, läste i min bok, och lyssnade på musik. Vid halvtvåtiden sen så gav jag mig iväg hemåt. Och då var det lite mer folk där.



När jag kom hem så höll jag på och fixade och grejade med lite diverse hushållsbestyr. Och sen så satte jag mig på balkongen, i skuggan, med boken och datorn.



Sen tillbringade jag resten av eftermiddagen och större delen av kvällen på balkongen, med datorn och boken. Gick in emellanåt och höll på med lite annat också.

Borzko jobbade lång dag i dag, trots röd dag, och kom inte hem förrän vid sextiden. Middag blev det då.

Och sen så blev det balkonghäng igen.



Nu är klockan snart nio, och vi sitter fortfarande ute på balkongen och läser i våra böcker. En fantastiskt skön kväll är det. Annars brukar vi gå in vid sju-halvåtta-tiden när solen försvinner bakom huset framför oss. Men i kväll så är det skönt ändå, så vi sitter kvar här.



Jobb i morgon. Sista veckan före SOMMARLOVET! Avslutning på fredag! :-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vi gick sista promenaden med Baloo strax efter tio i t-shirts och shorts. Lite kyligt på grund av blåst var det, men inte så man frös :-)

2011-06-06 @ 22:43:15
URL: http://blog.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en helt otrolig kväll i går! Satt på balkongen till halvelva! :-D

2011-06-07 @ 17:09:29
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0