Onsdagen den 22 juni 2011.


Även i morse så larmade min mobil klockan halvåtta, min vanliga tid på lediga dagar. Gick då upp, duschade, gjorde mig i ordning, drack kaffe, och läste lite nyheter i datorn.

Vid strax före halvtio sen så tog jag bilen och åkte iväg till IKEA i Kungens Kurva. Jag handlade ingenting den här gången, utan jag bara planerade kommande inköp.

Men först så åt jag frukost på IKEA. Tio kronor kostade denna frukost.



Två timmar ungefär var jag på IKEA och mätte, funderade, och planerade.

Funderade på en stor hallspegel.



Men det blir en garderob med spegeldörrar i hallen istället.



Och återigen så tittade jag på den stora tavlan som vi funderar på att ha i vardagsrummet.



När jag sen kom hem, vid halvettiden, så var jag hemma resten av eftermiddagen. Höll på som vanligt med hushållssysslor mest. Satt också lite med datorn. Och jag läste också i min bok.

Väldigt blandat väder var det. Ett tag var det soligt, varmt, och skönt, och då satt jag ute på balkongen och läste. Men sen efter en stund så vräkte regnet ner...

Läste ut boken "En hondjävuls liv och lustar" av Fay Weldon.

Vid sjutiden så kom Borzko hem från jobbet. Och då blev det en tur till IKEA igen.

Som jag har bloggat om tidigare, i mitt Dagens Shopping-inlägg, så lämnade vi tillbaka hatthyllorna, skohyllorna, och hallhängarna som vi köpte tidigare. Och så köpte vi nya hatthyllor och hängare. Skohyllorna var tyvärr slut, så dom får vi köpa en annan gång. Sen ska vi köpa en spegelgarderob till hallen när vi ska köpa alla bokhyllorna. Men då måste vi ha lastbilen.



Resten av kvällen blev det bokläsning för Borzko, och bokläsning och datorsittande för mig.


Kommentarer
Postat av: Snurran

mycket att fudera över och planera innan flytten äntligen blir av :-)

2011-06-22 @ 22:45:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är ju liksom det... Och vi vill ju passa på och förnya vårt hem lite också. Det känns som om det är dags nu. :-D

2011-06-22 @ 22:48:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0