Onsdagen den 8 juni 2011.


I dag har det verkligen varit en låååång arbetsdag. Först åtta timmars vanlig arbetsdag. Och sen sex timmars övertid med jobb med niornas bal. Fjorton timmars arbetsdag mellan sex på morgonen och åtta på kvällen blev det.

Den vanliga arbetsdagen hände det väl inget speciellt på. Jag hade ungefär samma arbetsuppgifter som i går. Och vi blev bjudna på tårta till eftermiddagskaffet.



Och under övertiden var vi sex stycken som jobbade.

Vi serverade kycklingfilé, klyftpotatis, champinjonsås, och broccoli. Och till efterrätt blev det blåbärspaj och vaniljsås.

Så här fint såg det ut vid ingången.



Och här är det dukat och klart på borden.



Alla fick varsin ros när dom kom.



Och vi fick också varsin ros.



Läs gärna min kära kollega Snurrans blogg, Filijokus Funderingar. Hon kommer säkert att skriva mycket mer om dagen och kvällen, än vad jag har gjort. Och hon fotograferade mer än vad jag gjorde. Kanske hon även bloggar något kort där jag finns med! ;-D

När jag kom hem, vid strax efter åtta, så satt jag sen resten av kvällen på balkongen. Njöt av den underbara kvällen. Så skönt att få lite luft och vara lite "utomhus", efter den långa arbetsdagen.



"Lånade" ett kort från Snurrans blogg, som jag här uppdaterar mitt inlägg med.


Kommentarer
Postat av: Snurran

:-D

2011-06-08 @ 22:35:09
URL: http://blog.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: ;-D

2011-06-09 @ 19:25:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: katarina

Så långa är alla mina arbetsdagar kan man säga.. Jag går hemifrån kl 06.00 och kommer hem kl 20.00.

Hoppas du får ett skönt sommarlov!

2011-06-10 @ 00:42:14
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Katarina: Oj! Det var långa dagar du har! :-/



Tack! Det hoppas jag också! :-D

2011-06-10 @ 16:19:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0