Söndagen den 26 juni 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta som vanligt. Borzko hade gått upp klockan halvsex och åkt iväg för att jobba extra i dag.

Efter mina morgonbestyr så gav jag mig iväg ut på en promenad, vid kvart över nio-tiden. Jag gick runtomkring i Farsta i ungefär en timme. Bland annat vid Hökarängsbadet.



För ovanlighetens skull så lyssnade jag inte på musik i dag. Utan jag lyssnade på årets första Sommarprogram, som var i går. Lyssnade på podradion i min iPhone, och det var Mark Levengood som var premiärpratare i år. Ett mycket, mycket bra program.

När jag kom hem igen, efter en timme, så var jag bara inne en kort stund, och sen gick jag en sväng till Centrum.

Och så blev det en halvtimmes solning på Solakuten.



Fotograferade "mitt" hus på vägen också, för ungefär tusende gången nu...



Handlade blommor och choklad för att ha med oss till Jenny och Mattias eftersom vi var ditbjudna på middag i dag.



Sen när jag kom hem igen, så höll jag på med mina vanliga tre sysslor: hushållsbestyr, datorsittande, och bokläsning.

Väldigt varierande väder även i dag. Sol, moln, och även lite regn.

Satt lite på balkongen och läste och njöt av solen, dom stunder som det var soligt.

Borzko kom hem från jobbet vid fyratiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Sen så satt han också och läste i sin bok en stund.

Vid strax före sex sen så åkte vi iväg i bilen. Och först så åkte vi till Fagersjö där vi hämtade upp Jimmy. Och sen åkte vi alla tre till Högdalen hem till Jenny och Mattias.

Först så åt vi middag. Det blev tacos med massa olika tillbehör.

Sen fikade vi, och då fick vi en god paj med vaniljsås till.

Thore var förstås också där.



Två stycken brandbilar körde in på gården med sirenerna på. Men dom körde rätt så snabbt iväg igen, så det var nog ingen större brand precis.



Jenny och jag gick en liten promenad med Thore också.



Och så testade vi deras nya tevespel, "Kinect", som man spelar helt utan kontroller, och bara genom att röra på kroppen. Jättekul var det! Vi testade till exempel bowling, diskus, löpning, längdhopp, med mera.



Några bilder som Jenny tog på mig.



Vid niotiden sen så gav vi oss iväg därifrån. Först så skjutsade vi Jenny till Gullmarsplan, för hon skulle möta upp med några kompisar i stan. Sen körde vi Jimmy hem till Fagersjö. Och så åkte Borzko och jag hem till Farsta.

Bokläsning och datorsittande resten av kvällen sen.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

min bror har det spelet och jag blir så suget på att kasta ut wiiet och köpa nytt. Men man kanju inte ha allt. men visst är det kul. Kram

2011-06-26 @ 23:11:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, det var jätteroligt! Tyvärr så är inte Borzko så road av såna spel, annars skulle jag nog köpa ett. Men det är inte lika kul att spela själv tycker jag.

2011-06-26 @ 23:14:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

här har vi bara fått tre droppar regn, men Rolle som var ute och motorcyklade i stan fick massor på sig - tänk vad lokalt det kan vara!

2011-06-26 @ 23:15:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Här kom det en riktigt rejäl skur. Men där Jenny och Mattias var och golfade, så kom det inte en endaste liten droppe.

2011-06-26 @ 23:20:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

söt blogg du har :)

2011-06-27 @ 00:12:21
URL: http://bokig.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack så mycket! :-D

2011-06-27 @ 00:22:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0