"Spinnsidan" av Marianne Cederwall - 2011 - Bok



---------

Recension av boken: "Spinnsidan" av Marianne Cederwall (2011) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"Tänk att det ska behöva hända så mycket i den lilla socknen Kajpe Kviar!


Väninnorna Mirjam och Hervor, som är tillbaka på Gotland och har tänkt ägna våren åt läsning, örtletande och trädgårdsskötsel, upptäcker snart att inget är som vanligt. Bonden Sylve är långt ifrån sitt forna jag efter olyckan och Mirjam får dåligt samvete varje gång hon ser honom. Dessutom är det något som inte stämmer med de nya grannarna, den till synes hjälpsamma Kajsa och den tysta, ensamma pojken Emanuel. Och vad är det med alla karlar? Både bror Aron och den nyfunna vännen Bosse håller på att deppa ihop fullständigt. Till råga på allt har Mirjam polisen inpå knuten, som påminner henne alltför väl om den där sommaren då de tre direktörerna gick och dog.


När så Hervor får en ovälkommen syn i skogen inser både hon och Mirjam att de återigen har en del att ta itu med."

 

(Kopierat från nok.se)

 

--------- 

"Spinnsidan" är den tredje fristående delen i en planerad serie om fem böcker. Jag tyckte väldigt mycket om dom två första böckerna, "Svinhugg" som kom ut 2008, och "Svartvintern" som kom ut 2010.

(Länk till min recension av "Svinhugg").
(Och länk till min recension av "Svartvintern").

"Spinnsidan" var minst lika bra som dom två första böckerna. Det är verkligen en härlig blandning av roman, kriminalroman, och "tant lit".

Charmiga och underhållande böcker, med härliga karaktärer, lite magi, och lite ond bråd död.

Jag ser verkligen fram emot två böcker till om dom mysiga tanterna Mirjam och Hervor. Och jag kan varmt rekommendera alla dom tre utkomna böckerna.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------

Betyg: 4,5 av 5.

---------

Denna bok var en recensionsbok från Natur & Kultur.

Här har jag skrivit om boken tidigare.


---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0