"Super 8" - 2011 - Film - Bio

    

"Super 8" - 2011 - Genre: Science Fiction, Thriller, Drama

"Sommaren 1979, bevittnar några vänner i en liten stad i Ohio en katastrofal tågolycka medan de håller på att spela in en super 8-film. Snart börjar de misstänka att kraschen inte var någon olycka, och det dröjer inte länge innan människor i staden börjar försvinna spårlöst och andra märkliga, oförklarliga saker händer. När den lokale polischefen försöker få reda på sanningen, visar det sig vara något mer fasansfullt än någon av dem kunnat föreställa sig."

(Kopierat från Lovefilm)

Det här var en mycket bra film tycker jag. Den utspelar sig 1979, och jag tänkte mycket på "Close Encounters of the Third Kind" när jag såg filmen.

Filmen är spännande, rolig, charmig, gripande, dramatisk, och väldigt bra. Barnen/ungdomarna som spelar i huvudrollerna är ovanligt bra.

Filmen är mycket, mycket mer än "bara" en science fiction-film. Den är lika mycket en film om vänskap och kärlek.

Jag kan verkligen rekommendera filmen till alla, för två timmars alldeles utmärkt underhållning.

Betyg: 4,5 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag blir så sugen på att gå på bio när jag vet att andra gör det! ):

vilken är den bästa filmen du har sätt på bio då? :D

2011-07-04 @ 14:22:02
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Otroligt svår fråga, men om jag måste säga en enda film, så får det bli: "Sagan om Ringen"! :-D

2011-07-04 @ 15:12:36
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0