Tisdagen den 21 juni 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halv åtta, och jag gick då upp, duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, drack kaffe, och läste lite nyheter i datorn.

Vid kvart över nio så gick jag mig iväg ut på en promenad. Det var ganska så varmt ute, men mest molnigt, och mycket blåsigt.

Gick en runda i Farsta och lite i Hökarängen, i lite drygt en timme. Har bloggat en länk med RunKeeper-statistik tidigare.

Gick bland annat på den nya fina gångvägen som dom har byggt vid sjön Dreviken.

Här är fem fotografier från min promenad.



När jag kom hem igen, vid halvelvatiden, så satte jag mig med telefonen och datorn.

Och sen så satt jag i ett par timmar och ringde, mailade, och internetade en massa inför vår flytt.

Bland annat så fixade jag det här:

- Gjorde adressändring med eftersändning.

- Fixade så vi har hemförsäkringen och bostadsrättstillägget dubbelt i tre veckor, och sen flytt efter det, hos Folksam.

- Flyttade bredband, teve, och IP-telefoni, hos Comhem.

- Beställde flyttstädning.

- Beställde besök av persiennfirma.

- Fixade så vi har el i båda lägenheterna under tre veckor, och sen flytt av elen, hos både Fortum och Vattenfall.

Och när jag var klar med allting, så tog jag bilen och åkte till Statoil i Högdalen. Där bokade jag en lastbil till vår flyttdag, torsdagen den 28 juli. För eftersom vi flyttar en vardag, så kan inte Borzko eller Jimmy låna hem någon lastbil. Dom är alla upptagna då.

Jag åkte sen en sväng till COOP Foum i Haninge, för jag hade fått ett tips om att dom skulle ha den sortens kökspall/köksstege som jag letar efter. Men det hade dom tyvärr inte.

Det är en sån här som jag vill ha:



Vi har haft den i många år nu, och den håller på att ramla sönder... Men jag tycker att den är så bra, och är rätt så snygg för att vara en kökspall/köksstege, så jag vill ha en likadan.

Har letat överallt, både i affärer och på nätet, men inte hittat någon.

Men nu har jag faktiskt lagt ett bud på en likadan på Tradera! Får se om jag får den! Budgivningen är slut i kväll.

När jag kom hem igen så kom Jimmy hit, tillsammans med hans kompis Kristian. Dom har båda två semester den här veckan, och även nästa vecka.

Dom var här i någon timme, och sen åkte dom hem till Jimmy igen.

Jag gick då och hämtade ut ett paket, med mina skor i, som jag hade beställt på Internet. Har bloggat bild på dom tidigare.

Sen höll jag på med en massa olika diverse hushållsbestyr här hemma, och varvade lite med stunder vid datorn.

Vädret i dag har varit väldigt växlande. Sol, moln, blåst, regn, åska, och blixtar. Ett riktigt häftigt åskväder var det vid fem-sex-tiden här. Men nu, vid halvsjutiden, så lyser solen igen.


Kommentarer
Postat av: Snurran

jaha, har de byggt en förlängning på den fina gångvägen, vad trevligt! :-)

2011-06-21 @ 23:20:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag brukar inte så ofta promenera vid Dreviken, utan mest vid Magelungen. Men när jag hörde att dom hade byggt en gångväg, så måste man ju testa den! Har gått där två gånger nu. Fast jag gillar nog vägen vid Magelungen bättre. Men det är kul att kunna ha lite variation!

2011-06-21 @ 23:24:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Bim! Skulle bara tipsa dig om det här: http://www.akademibokhandeln.se/Tavlingar/Vinn-biljetter-till-Bok--Bibliotek-2011/



Jag tror att du skulle vara perfekt för jobbet ;D

2011-06-22 @ 11:39:31
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Hej Camilla! Tack så jättemycket för ditt tips! Och tack så otroligt mycket för dina höga tankar om mig!



Jag ska fundera på det! ;-D

2011-06-22 @ 13:57:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0