Tisdagen den 28 juni 2011.


Även i morse så larmade min mobil klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Höll sen på och fixade med lite här hemma, och satt också lite med datorn en stund.

Vid strax före tio sen så gav jag mig iväg till Centrum, eftersom jag hade en bokad tid hos frissan klockan tio.

Jag var på Plainer Hair Shop, och den här gången var jag hos en, för mig, ny frisör, eftersom hon som jag brukar gå till hade semester.

Jag blekte massor med slingor, jag klippte håret kort, och jag färgade ögonfransar och ögonbryn. Köpte en stylingprodukt gjorde jag också, och alltihopa gick på runt fjortonhundra kronor.

Så här såg jag ut i dag, omålad, och stylad av frisören. I morgon ser jag nog annorlunda ut när jag själva ska styla mig.



När jag var klar hos frissan, vid halvettiden, så hade jag tänkt mig ett par timmar på Farstastrandsbadet. Men jag kände för att gå en promenad istället. Tyckte det skulle bli skönt efter att ha suttit helt still så länge.

Så jag gick en promenad runt omkring i Farsta i ungefär en timme.

Bland annat nere vid sjön Magelungen.



Fina små röda smultron såg jag.



Under tiden som jag gick så lyssnade jag på dagens sommarpratare i radion.

När jag kom hem sen så höll jag på med mina vanliga tre sysslor. Jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Jag satt med datorn. Och jag läste i min bok.

Satt mycket ute på balkongen också, och njöt av det helt fantastiska vädret.



Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden i dag. Och efter middag, dusch, och iordninggörande, så satte han sig också på balkongen, och läste i sin bok.

Klockan åtta gick vi in och satte igång teven, för att titta och lyssna på premiären av "Allsång på Skansen".

Tyckte att Måns Zelmerlöw verkligen var jättebra som programledare! Och det var bra gäster i kväll.

Strax efter nio så kom sen Jenny och Mattias hit en sväng. Mattias var här i eftermiddags och lånade vår bil. Och nu kom dom båda två och lämnade tillbaka den. Stannade en stund och pratade gjorde dom också. Dom hade varit och golfat.



Tittade sen på dom fem klippen som fanns upplagda på SVT Play från Webballsången, eftersom jag missade livesändningen av Webballsången, och jag hittade inte hela halvtimmen utlagd.

(Uppdaterad! Nu finns hela Webballsången upplagd, och jag sitter och tittar på det nu!) :-D

Bokläsning sen resten av kvällen.



I morgon ska jag upp redan halvfem, för jag ska skjutsa Jimmy och hans kompis Kristian till Skavsta. Dom ska till London i fem dagar.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jasså, Jenny har bytt ut fotboll mot golfboll? ;-D

2011-06-28 @ 23:12:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Haha! Ja, precis!

Mattias spelar ju golf, och då ville hon testa, och hon tyckte det var jätteroligt! Tror att jag ska följa med och testa nån gång också! Jag har ju alltid sagt att jag ska spela golf när jag blir pensionär! Men jag kan väl kanske börja tidigare! ;-D

2011-06-28 @ 23:17:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag var oxå hos frissan idag. ;)

2011-06-29 @ 00:41:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Då är du fin inför Sverige-besöket då! :-D

2011-06-29 @ 09:21:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0