Torsdagen den 16 juni 2011.


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, efter cirka sju timmars sömn. Vaknade med en hemsk huvudvärk, som sen tyvärr höll i sig hela dagen.

Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det förstås frukost, kaffe, och lite nyhetsläsning i datorn.

Hade tänkt åka till IKEA för att köpa barstolarna som skulle komma in i dag. Men tyvärr så hade dom inte kommit, så det blev ingen tur dit.

Var hemma och inne under förmiddagen och början på eftermiddagen. Höll på och fixade med en massa olika hushållsbestyr här hemma.

Jimmy slutade tidigt i dag, så han kom och hämtade upp mig här vid tvåtiden. Vi åkte sen hem till mina föräldrar även i dag, för att fortsätta att försöka fixa iordning deras nya digitaltevekanaler.

Tro det eller ej, men efter våra fyra timmars fixande i går, så höll vi på i fem timmar i dag, och lyckades ändå inte få det att fungera.

Pratade i telefon i flera timmar med olika kundsupport och tekniker. Vi var även på Teliabutiken i dag också, och bytte ut delar i utrustningen. Men till slut så gav både vi och Teliakillarna upp.

Fortsättning följer i morgon, eller i nästa vecka. Nu är det felanmält så det kommer att komma hem tekniker till dom, för att försöka hitta var felet ligger.

Tur nog så har dom i alla fall några analoga tevekanaler att titta på. För det hade varit tråkigt för dom att vara utan teve hela helgen kanske. Dom tittar ju väldigt mycket på teve. Men nu har dom i alla fall dom vanligaste kanalerna analogt.

Jimmy körde sen hem mig, och jag kom hem vid halvåttatiden. Då hade jag ännu mer ont i huvudet än vad jag hade på morgonen.

Resten av kvällen delade jag min tid mellan datorn och boken.



I kväll så ska jag lägga mig tidigt, så jag förhoppningsvis blir av med den här huvudvärken tills i morgon.

Och i morgon så ska jag upp tidigt. För jag ska få följa med Jimmy i lastbilen i morgon! Det ska bli jättekul!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Brukar Jimmy köra ute på Värmdö? Sett en kyl och frysbil där och brukar alltid tänka på din blogg då =)

2011-06-16 @ 21:43:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag vet faktiskt inte. Jag vet att han kör till ICA-butiker mest, och i Storstockholmsområdet. Jag ska fråga honom! ;-D

2011-06-16 @ 21:47:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Stackars dina föräldrar som inte får ordning på tv:n då, hoppas det löser sig snabbt! :-/ Jag vaknade också med huvudvärk idag, men den gav sig med två ipren och kom inte åter som tur är. Hoppas din försvinner med sömn!

2011-06-16 @ 21:56:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anonym

Ja gör det :D vore roligt att veta vart ni ska :D

2011-06-16 @ 21:58:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tycker också synd om dom, och om Jimmy, och om mig... Djävla strul för att bostadsrättsföreningen byter från Comhem till Telia...



Min huvudvärk vägrar att släppa... Ska lägga mig snart. Vill ju må bra i morgon när jag ska åka med Jimmy! :-D



2011-06-16 @ 22:07:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: :-D

2011-06-16 @ 22:07:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker ni borde pressa föreningen och Telia.

2011-06-16 @ 22:51:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Och hur menar du då? Vad är det vi ska göra? Och hur?

2011-06-17 @ 05:59:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0