Torsdagen den 2 juni 2011.


Eftersom det är en röd dag i dag, och alltså en ledig dag i dag för mig, så larmade min mobil klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, drack kaffe, och läste nyheter.

Borzko hade gått upp redan klockan fyra, och åkt iväg för att jobba i dag.

Det var rätt så soligt här i morse, men en hel del moln också, cirka femton grader, och ganska så blåsigt.

Gav mig iväg ut på en promenad vid kvart över nio.

Gick in mot stan, ungefär längs tunnelbanelinjen.

Ungefär en och en halv timme tog det från Farsta till Skanstull.

Den här bilden är tagen från Skanstullsbron.



Vid Skanstull så gick jag till tunnelbanan, och så åkte jag hem till Farsta igen.

Bild från RunKeeper-appen i min iPhone.



Kom hem vid strax efter elva igen. Och då blev det lite lätt lunch och en fika förstås.

Höll sen på här hemma som vanligt och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Varvade med bokläsningsstunder och med datorstunder.

Vid tvåtiden så kom Borzko hem från jobbet. Och med honom så kom också Jimmy, som slutade samtidigt.

Vi bytte bil med Jimmy, eftersom vi behövde hans stora kombi för att forsla lite saker till Återvinningscentralen.

Jimmy stack sen iväg direkt, hem till en kompis, i vår bil.

Och Borzko och jag plockade ihop en hel del grejer som skulle kastas. Bland annat en säng, en tevebänk, ett datorbord, en hylla, och en pall. Några säckar med sängkläder från den kasserade sängen blev det också.

Sen åkte Borzko två vänder till Återvinningscentralen i Högdalen.

Vi skulle behövt åka två vändor till egentligen, men det hann vi inte, eftersom dom stängde klockan fyra i dag. Vi ska nog ta dom vändorna på lördag istället.

Middag åt vi sen när vi var klara.

Och efter det så satte vi oss på balkongen, i eftermiddagssolen, och läste i våra böcker, och fikade.

Flyttade sen in till vardagsrummet vid halvsjutiden, och fortsatte att läsa där.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Du har förenat nytta med nöje med andra ord :-) Vi ses i ottan i morgon.

2011-06-02 @ 21:12:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det har varit en bra dag!

Ses om lite drygt åtta timmar!

2011-06-02 @ 21:36:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0