"Dandy" av Andreas Carlsson - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Dandy" av Andreas Carlsson (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"If you can dream it, you can be it!

Andrew Drake växer upp tillsammans med sin pappa på Drake Manor i oerhört välstånd och rikedom. Men en dag förlorar han allt, när pappan åker i fängelse och Andrew hamnar på barnhem. Det som räddar honom blir musiken, och när han utrustad med sitt nya smeknamn - Dandy - tar sig till Platinum City blir han upptäckt av managern Bigwhig och den vackra Diamond. Över en natt blir Dandy universums största stjärna, älskad av fansen och hyllad av pressen. Men musiken, som alltid spelat i hans huvud och guidat honom rätt i livet, spelar tystare och tystare när Dandy ställs inför sitt tuffaste beslut någonsin.

En berättelse om längtan och drömmar, girighet och svek, kärlek och musik.
"


(Kopierat från bokus.com)


---------

Andreas Carlssons självbiografiska bok "Live to win" tyckte jag var bra. Här är länk till min recension av den.

Men den här boken, romanen "Dandy" tyckte jag inte var bra.

Den engagerade mig inte ett dugg. Kändes dåligt skriven. Och handlingen tyckte jag var larvig.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg: 2 av 5.    

---------

Denna bok lånade jag som E-bok från Biblioteket och läste i min iPhone. 

---------  



Kommentarer
Postat av: Marianne

Hmm..den har jag just fått låna av min sons sambo. Vi får väl se vad jag tycker om den.

2011-03-20 @ 16:38:35
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Då ska det bli kul att höra vad du tycker om den sen! Tyckte hon om den?

2011-03-20 @ 17:06:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Har läst denna nu och den var skit, 2 av 5 stämmer bra.

2011-05-08 @ 10:41:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, då tyckte vi lika där... Kul att få höra sen vad du tyckte om "Vargsläkte"! :-D

2011-05-08 @ 13:36:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0