God Morgon.


God Morgon alla kära läsare. Här i Patong Beach så är klockan nu halvnio på morgonen. Vi sitter på balkongen en stund, och ska strax gå ner till hotellets poolområde. Eftersom vi kör varannan dag vid stranden och varannan dag vid poolen, så blir det en pooldag i dag.

Enligt väderprognosen som jag bloggade om för några dagar sedan, så skulle det vara moln, regn, och åska i dag. Men här är det strålande sol från en klarblå himmel, och bara några små lätta moln. Helt okej! ;-)

Halva tiden här har gått nu. :-( Men halva tiden är ju också kvar! :-) Det ska bli underbart att få njuta här nere en hel vecka till.

Precis allt är bra. Ingenting är negativt, utan allt är perfekt och jättebra. (Utom min förkylning och mitt halsont... Men det försöker jag att ignorera... ;-/)

I dag är det min sista dag som 49-åring. I morgon fyller jag "The Big Five O"! ;-D

Vi har inga större planer för vecka nummer två. Har pratat en del om utflykter, men ingen av oss känner direkt för det. Förra gången vi var här så gjorde vi en hel del utflykter, men den här gången vill vi bara ta det lugnt och softa.

Jag tror i alla fall att jag ska göra en tatuering till. Redan innan jag åkte hit så hade jag funderingar på att göra en triballiknande tatuering i nacken, som en liten femtioårspresent till mig själv. Så jag tror nog att det blir en sån. Men då gör jag den på fredag, eftersom det kanske blir lite strul med bad och sol då.

Nej, nu ska jag smörja in mig med en massa solskyddsfaktor. Och gå ner till poolen. Ha en trevlig söndag alla. Och tack för att ni läser här! :-)



Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Vad skönt att metrologen hade fel!!!!!Önskar er oxå en jätteskön söndag i solen.....Kram

2011-03-06 @ 07:26:16
Postat av: Maria J

Åh vad ni ha det härligt! Det känns genom datorskärmen ;-)

2011-03-06 @ 08:20:53
Postat av: Mia

Hej, längtar tillbaka när du skriver, försöker komma ihåg hur härligt allt var :) Njut & ha det gott & ja din sista dag innan du blir 50 år i morgon :) Det blir nog ingen skillnad, du vet det är bara en siffra på pappret. Man blir aldrig äldre än vad man själv gör sig :D

I morgon flyttar vi till Tullinge till Fredriks lägenhet, de börjar med stambytet :( men som tur så bor Fredrik hos sin tjej så vi kan bo i hans lägenhet. Skall packa ner hela köket idag & sen försöka packa allt jag ska ha med mig i 4 veckor, hjälp det kommer att vara svårt.



Sola, ät god mat & må bäst.

Kram

2011-03-06 @ 08:57:59
Postat av: Mimmi

Får GRATTA dig redan idag om jag skulle glömma det på den stora dagen!



2011-03-06 @ 11:30:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Ja, det blev en kanondag! Hoppas att nästa vecka blir så också! Kram! :-)

2011-03-06 @ 12:08:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Tack! Vi har det helt fantastiskt underbart! :-)

2011-03-06 @ 12:08:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Hej Mia! Jag förstår att du längtar tillbaka! Det har jag gjort i drygt fyra år, sen jag var här förra gången!



Vi har det precis lika bra som då. Vi njuter verkligen.



Jag har faktiskt ingen åldersångest. Det har jag aldrig haft. Ålder har ingen betydelse. Det som är jobbigt är att man känner att kroppen blir sämre.



Förstår att du tycker det är jobbigt med stambytet. Jag är glad att vi bara har relining. Dom är väl förmodligen klara hos oss nu. Så man undrar ju hur det ser ut när vi kommer hem...



Kram!

:-)



2011-03-06 @ 12:11:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack så mycket! :-)

2011-03-06 @ 12:11:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Skulle vara kul om du skulle kunna lägga upp bilder på hottel rummet :)

2011-03-06 @ 18:53:40
Postat av: Anna

Menade Hotell

2011-03-06 @ 18:54:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Ja, det ska jag försöka att komma ihåg att göra. :-D

2011-03-08 @ 19:04:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Okej! Jag förstod det! ;-)

2011-03-08 @ 19:05:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0