Jag älskar Thailand! <3


Jag kände att mitt förra inlägg blev så negativt, så jag måste skriva ett lite positivt inlägg nu! ;-D

Jag älskar Thailand! <3

Ja, jag gör verkligen det. Vår resa börjar nu närma sig sitt slut, bara två dygn kvar nu tills vi åker hem. Bussen går från hotellet klockan nio på söndag morgon. Men det har varit tolv helt fantastiska dagar hittills.

Precis ALLT har varit bra. Det finns absolut ingenting negativt att säga om vår resa. (Utom då det jag skrev om i förra inlägget). 

Thailändarna är ett så underbart folk! Så vänliga! Och glada! Alltid med ett leende på läppparna! Men inte "smöriga och fjäskiga", utan mer naturligt trevliga!

Vädret har varit helt underbart. Otroligt varmt och skönt. I och för sig lite moln ibland, men det är ju nästan bara skönt. Några regnskurar har vi haft, men det är ju fortfarande så varmt när det regnar, så det är bara roligt när det regnar.

Hotellet är det finaste vi någonsin har bott på. Rummen är det väl i och för sig kanske inget speciellt med, dom är väl typ ordinära. Men själva hotellområdet, och framförallt poolområdet är helt fantastiskt fint.

Stranden är ju självklar underbar. Har legat på samma ställe hela tiden, och haft supertrevliga strandkillar som har servat oss.

Och allt annat, maten, drycken, restaurangerna, priserna, shoppingen, naturen, utflykten, Tuk-Tukarna, frukostbuffén, rockbaren Margarita, och alla andra tusen grejer som jag inte kommer på just nu, har varit mer än hundraprocentigt bra.

Och så det allra, allra bästa, som i och för sig inte har med Thailand att göra: att få umgås med mina tre allra käraste och närmaste i två hela veckor, dygnet runt. Så otroligt mysigt! Jag kan leva på minnena resten av livet! Förmodligen så är väl kanske det här den sista resan som bara vi fyra gör tillsammans. Vår åttonde utlandsresa tillsammans är det. Den första gjorde vi 1996, när barnen var nio och sex år gamla.

Och min 50-årsdag kunde inte ha varit bättre! :-D

Visst var resan dyr, och visst har det gått väldigt mycket pengar här nere, trots att det är billigt, men det är värt vartenda öre!

Jag kan, som sagt var, leva på minnena resten av livet! Kul att ha alla fotografierna också, för man minns bättre då, när man kan gå tillbaka och titta på dom.

Så tack kära familjen! För att ni har gjort min 50-års-resa till en fantastisk resa och ett underbart minne!

Och till er som inte har varit i Thailand, men ibland kanske funderar på att åka dit, säger jag bara: ÅK HIT! :-D

Jag ska i alla fall försöka att komma hit en tredje gång, nån gång i mitt återstående liv!

För jag älskar Thailand! <3



Kommentarer
Postat av: Anonym

För er som inte varit i Thailand kan jag säga samma sak. Res dit! Men välj ett annat ställe en Pukhet, det finns så många fina ställen. Krabi, Kho Lanta, Kao Lak mfl. Hua Hin har bra folkliv, barer, musik och dans. Trevlig ort och där finns även Thailands Kungs sommarresidens. Inte så bra stränder dock men visst går det att bada!

2011-03-11 @ 10:45:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack för dina tips! :-D

2011-03-11 @ 12:46:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: birgittha

Hej Bim! Håller med dig att det är underbart i Thailand har just varit och hämtat korten som jag har laddat ner på papper idag, vi tog dem förra året när vi var i Thailand..längtar tillbaka!!

Men även resorna vi har gjort till Goa i Indien

är lika fina, samma trevliga mysiga människor, ha det nu riktigt bra de sista dagarna i Thailand!

Kram Birgittha

2011-03-11 @ 14:09:57
Postat av: Marcus

Hoppas man får uppleva Thailand någon gång i livet :-P

2011-03-11 @ 14:24:17
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha: Ja, det är så underbart här! Men Indien är säkert också trevligt. Där har jag inte varit. Thailand är det enda landet utanför Europa som jag har varit i.

Kram! :-D

2011-03-11 @ 17:22:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marcus: Ja, du får väl satsa på det! :-D

2011-03-11 @ 17:23:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan rekommendera Koh Chang, det var vårt favoritställe av de ställen vi var på under vår resa i Thailand. Vi var i Bangkok, Krabi, Hua Hin, Koh Phi Phi, Koh Samet och så Koh Chang då. Vi var också tvugna att "mellanlanda" en natt i Surathani och en natt i Pattaya när vi skulle åka till Hua Hin respektive Koh Samet men de ställena såg vi knappt något av. Från Koh Chang kan man åka till en underbar liten ö som heter Koh Wai. Där finns inga bilar, eller ens vägar, man får ta sig fram på stigar. Det finns bara ett fåtal ställen där man kan bo. Det är lugnt och skönt och jättefint. Det finns många många fler ställen jag skulle vilja se i Thailand så jag önskar att jag kan åka tillbaka dit någon gång.

2011-03-14 @ 14:12:24
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack för din kommentar och alla tips! :-D

2011-03-14 @ 14:18:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan rekommendera ön Koh Chang, vårt favoritställe av alla de ställen vi var på under vår Thailandsresa. Därifrån kan man åka till en liten liten ö som heter Koh Wai. Där finns inga bilar, inte ens vägar. Bara stigar, fin natur, klart vatten & lugn och ro :-) Det finns så många ställen jag skulle vilja se i Thailand så jag hoppas verkligen vi får möjlighet att åka igen.

2011-03-14 @ 17:40:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Antar att du trodde att ditt inlägg inte hade kommit in. Ibland måste man tyvärr uppdatera sidan för att se dom senaste inläggen..

2011-03-14 @ 18:24:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vilket bra inlägg om Thailand!! ;) Saknar

Thailand jättemycket! Ha en bra dag!

2011-05-17 @ 14:25:05
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sophie: Tack för berömmet om inlägget! Jag saknar också Thailand! Ha en bra dag du också! :-D

2011-05-17 @ 14:47:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0