Måndagen den 14 mars 2011.


Somnade som en sten i går, hur trött som helst, klockan halvelva. Men min kropp tyckte ju då att klockan var halvfem på natten/morgonen...

Sen framåt halvfyratiden på morgonen så vaknade jag och kunde absolut inte somna om, trots att jag bara hade sovit ungefär fem timmar. Men min kropp tyckte väl att klockan var halvtio på förmiddagen, och ville inte sova då...

Låg och vände och vred mig till typ kvart över fyra, och då tröttnade jag och gick upp. Hade i och för sig tänkt mig att gå upp tidigt, för att komma i fas med tiden, men inte så tidigt...

Duschade, gjorde mig i ordning, fikade, åt frukost, och läste lite nyheter i datorn.

Så småningom så kom även Borzko upp och gjorde mig sällskap.

Vi hade båda två semester även i dag. Och Borzko har en dag till i morgon också.

Borzko stack iväg med bilen vid halvsjutiden. Han skulle till den bilverkstad som vi brukar lämna in bilen på, som ligger i Huddinge. Vi hade bokat tid för service i dag plus att varningslampan för airbagen lös.

Han kom sen tillbaka hem, med kommunala färdmedel, vid åttatiden.

Sen höll vi på här hemma hela dagen. Vi packade förstås upp våra väskor. Vi hade tvättstugan mellan tio och ett, och vi tvättade och tumlade även i våra egna maskiner. Vi städade efter reliningen/stamrenoveringen. Och vi höll på och fixade, grejade, plockade, donade, och småstädade med allt möjligt.

Borzko åkte sen iväg vid tretiden för att hämta hem bilen igen.

Jag gick då över till mina föräldrar en sväng. Köpte med mig tulpaner till dom. Och jag hade även några småsaker från Thailand till dom. Två kepsar till min pappa. Och en scarf och en liten orkidé-prydnadssak till min mamma.

Satt där i någon timme och fikade och pratade, och sen så gick jag hem igen.

Jenny och Mattias kom över en sväng. Jenny skulle lämna resväskan och hämta post. Båda två hade varit lediga från jobbet i dag. Dom stannade bara en kort stund, och sen åkte dom vidare.

Sen kom Jimmy hit hem. Han var den enda som hade jobbat av oss idag. Hans första dag på nya jobbet var det i dag. Och han hade fått åkt med en annan kille i dag, för att lära sig om jobbet.

Borzko kom sen också hem, med bilen. Det var ett enkelt fel med airbagen, och ett annat enkelt fel som hade fixats. Plus själva servicen. 2.500:- gick allt på.

Jimmy stannade över på middag och en fika. Sen åkte han hem till sig.

Borzko och jag fortsatte att hålla på och fixa med allt möjligt här hemma.

Så småningom så satte sig Borzko och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn i knäet.



Nu är klockan halvtio, och jag är trött. Tror att jag ska lägga mig tidigt ikväll. Känns som om jag behöver det, med tanke på sömnen i går natt, och på att jag ska jobba i morgon. Och i morgon kväll är det "Kör för alla!".



Kommentarer
Postat av: Snurran

Blev renoveringen bra hemma då?Eller, det kanske inte syns något särskilt?

2011-03-14 @ 22:12:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: GBP

Välkommen hem igen :-)

2011-03-15 @ 11:06:24
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Margit

Hittat dej...din blogg...på datorn...Du ser också ut att köra 110% på en enda dag!!! "Full rulle"!!!

Kram!

2011-03-15 @ 11:42:27
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det syns inte så mycket. Lite nya rör bara. Och så en ny toalettstol på lilla toan.

2011-03-15 @ 17:47:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Tack så mycket! :-)

2011-03-15 @ 17:48:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Margit: Kul att du hittade hit! Kram! :-)

2011-03-15 @ 17:48:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0