Onsdagen den 2 mars 2011.


Och även den här dagen så gick vi upp vid halvsjutiden. Frukostbuffén mellan sju och åtta. Sen blev det lite balkonghäng mellan åtta och nio. Och eftersom vi hade bestämt oss för en pooldag i dag, så gick vi till poolområdet vid niotiden när dom öppnade.


I början av förmidagen så satt jag med datorn i knäet i skuggan. Skrev ikapp dagbok från lördagen, söndagen, måndagen, och tisdagen. Har inte varken typ hunnit eller orkat förut. Men kände nu att skulle jag inte göra det nu, så skulle det inte bli av sen. Och jag tycker ju själv att det är så roligt att ha dessa dagboksinlägg för att kunna gå tillbaka till och läsa.


När jag var färdig så gick jag upp med datorn till hotellrummet, och så blev det sol och bad och umgänge med familjen.


Efter en stund gick Jenny och jag iväg en sväng. Hon skulle köpa sig en keps, och jag passade på att gå in på en salong för att få ögonbrynen och överläppen plockade. Det kostade 200 THB = cirka 40 SEK.


När vi kom tillbaka igen så blev det lite lunch. Jag tog en Banan Split och en Frukttallrik till lunch i dag.


Sol, bad, sol, bad, sol, bad, blev det förstås hela, hela, hela, tiden också.


Sen gick Jenny och jag iväg för att få massage på hotellet precis vid poolområdet. Det kostade dubbelt mot på stranden, 600 THB (125 SEK), mot 300 THB (62 SEK). Men det var mer än dubbelt så bra här på hotellet mot på stranden. Många gånger bättre till och med. Det var nog den bästa massage jag någonsin har fått. En timme ungefär höll dom på, och gick igenom hela kroppen.


Fortsatte sen att slappa vid poolen. Läste lite också.


Vid femtiden så gick vi sen upp på rummen för att göra oss i ordning för kvällen. Åtta timmar på stranden eller vid poolen har det blivit ganska så precis dom här tre senaste dagarna.


Satt sen en stund på balkongen. Jag fixade bland annat vykort från egna fotografier, att skicka genom Posten.se. Fantastiskt att kunna ta kort, skicka dom som vykort från Thailand, genom datorn, genom Posten i Sverige, och så kommer dom fram dagen efter. Och bara för femton kronor kortet.


Vid sjutiden sen så gick vi ut på stan. Vi gick först och åt middag. En liten, mycket bra, och billig restaurang in på en liten tvärgata från strandgatan. Fyra varmrätter, fyra ris, sju små starköl, en juice, och ett vitlöksbröd, gick på i svenska pengar 190 kronor. Helt otroligt billigt. Jag åt en sorts kycklingwok.


Sen gick vi bort mot Bangla Road. Gick först runt och tittade lite på allt där. Sen gick vi och satte oss på en bar, och drack och pratade en stund.


Vid halvtiotiden sen så gick vi till ”Rock City”. Tittade och lyssnade på två bra rockband när dom spelade.


Det första bandet var bäst. Dom hade en helt grym thailändsk sångare.


Det andra bandet var lite sämre tyckte jag.


Ett riktigt åskregn kom det även i kväll.


Men när vi sen åkte hem, vid halvtolvtiden, så hade det slutat att regna. Trots det, så tog vi en ”Tuk-tuk” hem. Cirka fyrtio svenska kronor kostade det.


Gick sen och la oss vid halvettiden.



Kommentarer
Postat av: birgittha

Hej! Det låter riktigt underbart att få befinna sig i Thailand, här i Sverige är det fortfarande minusgrader och mulet, sommaren känns mycket långt borta, men om 28 dagar åker även vi till solen!

kram från KALLA Sverige//Birgittha

2011-03-03 @ 11:49:29
Postat av: Mita

Hallå! Vi följer er varje dag, tänk på oss här i kylan när vi skrapar bilarna på morgonen. Toppen att ni har det bra god mat, massage och varma bad. Tackar för kortet ser toppen ut. Hälsa alla och stora kramar från oss på jobbet.

2011-03-03 @ 12:04:00
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha: Ja, det är helt fantastiskt underbart här! Vi har det riktigt, riktigt bra. Men du har ju ditt kvar då, när jag kommer hem! ;-)

2011-03-03 @ 15:19:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mita: Hej Mita! Kul att du är inne och kommenterar! Och roligt att du läser här! Även kul att ni uppskattade kortet!

Visst tänker vi på er, och tycker synd om er! Hälsa tillbaka till alla, och krama alla från oss alla! :-)

2011-03-03 @ 15:21:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Trevligt att du bloggar så mycket, så vi får följa med - och tack för kortet! :-) Ha det bra nu i fortsättningen också och hoppas halsen känns bättre!

2011-03-03 @ 18:07:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag vill ju helst blogga härifrån. Tycker det är så kul sen för egen del, att kunna gå tillbaka till. Sen beror det på internetet, hur det funkar, och lusten/orken/tiden.



Tyvärr så har inte min hals blivit speciellt bra. Det är nog virus, eftersom inte medicinen har hjälpt så bra. Men, men, det går väl över tids nog...



2011-03-04 @ 02:34:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0