Onsdagen den 9 mars 2011 - Dagen.


Efter vi kör vårt varannandagssystem så blev det en pooldag i dag. Vi gick upp en timme senare i dag, halvåtta, och åt frukostbuffén vid åttatiden. Sen plockade vi ihop våra grejer och gick ner till poolområdet vid niotiden.

Jag tog med mig datorn och satt med den en stund i skuggan under parasollet. Bloggade ikapp, la upp kort på Facebook, och svarade på en massa kommentarer.

Sen blev det bad och sol förstås.



Lite molnigt till och från under dagen. Men mest sol. Och riktigt, riktigt varmt som vanligt.

Lunch blev det vid ettiden. I dag åt jag en ägg- och räksandwich med pommes frites och sallad.



Min fina familj.



Lite gott att äta och dricka på eftermiddagen.



Vid tretiden sen så kom det mer och mer moln, och så småningom så började att regna. Jättemysigt att bada ner regnet öste ner. Här blir det ju aldrig kallt när det regnar.



Vi lekte och badade länge i spöregnet. Bland annat så körde vi nerputtningstävlingar på palmstocken som ligger över en del av poolen, så man kan gå över till den lilla ön i mitten. Jätteroligt hade vi, men då blev det inget fotograferande.

Så småningom så gick vi in. Och efter duschande och iordninggörande så blev det balkonghäng.

Här är sex fotografier från mitt och Jennys rum.



Kommentarer
Postat av: Anonym

har ni med er TVÅ datorer till Thailand? :S varför det? är de inte semester ni är på ..

2011-03-09 @ 12:09:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, Jenny och jag har varsin bärbar dator med oss. Och både jag, Jenny och Jimmy har iPhones som vi loggar in oss på det trådlösa nätverket med.



På semester ska man ju göra det som man tycker är roligt. Och vi älskar ju datorer och internet och iphones.



För egen del har jag med mig datorn främst för att blogga, lägga upp bilder på facebook, sköta bankärenden, skicka vykort ifrån, och lite annat. Lägger också backup på mina fotografier där.



Jenny har sin med för att blogga, facebooka, och hålla kontakten med pojkvän och vänner med.



Förstår inte varför det skulle vara fel? Jag älskar att blogga och facebooka! Och varför skulle jag då inte göra det på semestern?!?!



2011-03-09 @ 12:24:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej är allt bra?:)

Just nu har jag en tävling där du kan vinna en sjukt snygg plånbok från brandsinfashion.com, för att kika hur den ser ut och kanske t.o.m delta, klicka här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/march/vinn-snygg-planbok.html#comment

2011-03-09 @ 12:30:43
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Grymt onödig kommentar ovan. Semester innebär avkoppling. Avkoppling innebär olika saker för olika människor. Finns ingen anledning att vara totalt isolerad från omvärlden bara för att man "är på semester" - om man inte vill! Du ska sedan ge blanka fan i att bry dig om huruvida datorerna är med för att kunna användas till nyhetsläsning, bloggar, playtv-tittande, musik, bloggar eller spotify.

2011-03-09 @ 12:31:27
Postat av: Anonym

Jag blir så hungrig när jag läser om er resa med alla fina matbilder ......

Är bara tvungen att kommentera kommentaren Vem har bestämt att datorer förknippas med jobb och inte vila....Jag använder datorer väldigt lite i mitt jobb och på min fritid så sitter jag ofta vid datorn...för mig är min dator och min iphone nästan det roligaste jag vet... skulle aldrig resa utan dem

Ha det gott / Tingeling

2011-03-09 @ 14:02:44
Postat av: Maggie

Hur kommer det sig att du och Jenny delar rum och inte du och din man? Är lite nyfiken på hur andra familjer löser sånt och varför på semestern. Ser i alla fall jättemysigt ut på resan, lite avis ;-)

2011-03-09 @ 15:18:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lavitadilovisa: Okej! Kanske kollar in! :-)

2011-03-09 @ 17:06:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Jag håller definitivt med dig! Tack! :-D

2011-03-09 @ 17:07:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Tingeling: Och jag håller definitivt med dig också! Min dator och min iPhone (och böcker) är bland det bästa jag vet! Och jag använder ju aldrig dator i jobbet! Tack! :-D

2011-03-09 @ 17:08:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maggie: Det här är vår åttonde resa tillsammans. Första gången vi reste så var Jimmy 9 år och Jenny 6 år. Då fördelade vi oss så här i rummen, för barnen var ju givetvis för små för att ha ett eget rum. Och sen så har det blivit så här varje gång sen dess. Vi tycker alla fyra att det här är det bästa alternativet. Och jag sover ju med min man dom övriga femtio veckorna om året, så jag kan nog klara mig utan honom under dom här två veckorna! ;-D

Har ingen aning om hur andra gör, som har vuxna barn.

Har man lägenhet så blir det ju annorlunda. Men vi har nästan alltid tagit två dubbelrum.

2011-03-09 @ 17:12:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Fint rum, fast det ser lite annorlunda ut med klinkersgolv i sovrummet - inte vad vi nordbor är vana vid precis :-) (snacka om kallt det skulle kännas att sätta ner fötterna på när man vaknar - om man inte har golvvärme förstås) ;-D

2011-03-09 @ 18:22:13
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Fast här, och i typ alla varma semesterländer, så är det inte annorlunda. ;-) En typisk kommentar från någon som inte har så mycket erfarenhet av turist/charter-resor. ;-D För jag tror att det alltid har varit klinkers i alla hotellrum som jag har bott i, på alla mina semesterresor i livet. Även när vi har varit i Turkiet, Kanarieöarna, Bulgarien, Grekland och alla andra länder. Det är så underbart med klinkersgolv i varma länder. Det känns som det är golvvärme, eftersom det alltid är så varmt här. ;-)

2011-03-10 @ 00:44:34
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0